Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
egied
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:29

Re: Affligem - Bloso

Bericht door egied »

Heb vandaag de nieuwe bloso groen gereden.
37 km en dik 300hm met enkele zeer mooie en soms technische stukjes in.(met prachtig mini borrebosje aan manege essene :drunk: )
Deze route is een stuk intensiever dan de blauwe(die ze denk ik gaan scrappen-pijltjes weg op veel plaatsen)
Zeer goede uitpijling(enkel opletten aan schotel essene-villawijk)
Je moet daar tussen tuinen van de villa's(paaltje staat er pijltje weg)
:-D

Dikke aanrader voor mensen uit de omgeving.
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Affligem - Bloso

Bericht door Kulgan »

Per toeval de GPX ergens staan? Dan kan ik eens kijken waar ik kan inpikken...
Geert BMC
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 jul 2016 09:30

Re: Affligem - Bloso

Bericht door Geert BMC »

De 2 oude lussen van Affligem zijn idd 'verwijderd'. Er is nu 1 lus nl een groene. Je kan op een bepaald moment de keuze maken om 24km of 37km te fietsen. Het kleur van de lus is steeds groen!

In voorgaande reacties op de nieuwe lus klopt het idd dat in de brukersebaan al een pijltje verdwenen is, maar dat is bewuste sabotage van een buurtbewoner die niet wilt dat die smalle doorgang gebruikt wordt. Ik fietste al vaak door die doorgang en steeds opnieuw werd de doorgang belemmerd door obstakels die keer op keer terug werden gelegd. Het pijltje was nu al verwijderd na 3 dagen! Ik heb al gemaild naar de verantwoordelijke van de sportdienst van Affligem om dit probleem te melden en eveneens een alternatief voorgesteld om dit probleem in de toekomst te vermijden.

Ik heb in diezelfde mail ook nog een paar voorstellen gedaan om de bepijling hier en daar te verbeteren en mij ook kandidaat gesteld om het peterschap van de Affligem route.
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Affligem - Bloso

Bericht door den Bart »

Geert BMC schreef:De 2 oude lussen van Affligem zijn idd 'verwijderd'. Er is nu 1 lus nl een groene. Je kan op een bepaald moment de keuze maken om 24km of 37km te fietsen. Het kleur van de lus is steeds groen!

In voorgaande reacties op de nieuwe lus klopt het idd dat in de brukersebaan al een pijltje verdwenen is, maar dat is bewuste sabotage van een buurtbewoner die niet wilt dat die smalle doorgang gebruikt wordt. Ik fietste al vaak door die doorgang en steeds opnieuw werd de doorgang belemmerd door obstakels die keer op keer terug werden gelegd. Het pijltje was nu al verwijderd na 3 dagen! Ik heb al gemaild naar de verantwoordelijke van de sportdienst van Affligem om dit probleem te melden en eveneens een alternatief voorgesteld om dit probleem in de toekomst te vermijden.

Ik heb in diezelfde mail ook nog een paar voorstellen gedaan om de bepijling hier en daar te verbeteren en mij ook kandidaat gesteld om het peterschap van de Affligem route.
Goed bezig!
egied
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:29

Re: Affligem - Bloso

Bericht door egied »

Een alternatief om doorgang niet te gebruiken zou belachelijk zijn.(valt ook op dat ze de andere echte villa wijk wat ontwijken) :-? [-X
Alternatief om bewijzering definitief te bevestigen,WEL. =D>
Baantje is NIET prive dus van iedereen. :evil:

Eindelijk een uitdagende en sterk verbeterde route in onze gemeente.
Hoop wel en enkele medebikers ook dat ze de track wat gaan onderhouden en het volledige jaar toegankelijk houden. :-D
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Re: Affligem - Bloso

Bericht door bieste »

Ik heb gisteren een combinatie gedaan van deze route + viperroute in Ternat. Er zitten inderdaad een paar hele mooie stukken in, afgewisseld met een paar langere asfaltstroken. Deze route lag er heel goed bij. Ternat zaten er nog een paar modderstroken in en ook een paar stukken met heel lang gras, waar het moeilijk doorkomen was.
Ik heb nu een nieuwe tocht uitgetekend waar ik Affligem combineer met stukken uit de route van Aalst.
Sunreezer
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
Rijdt met: Orbea Alma Carbon

Re: Affligem - Bloso

Bericht door Sunreezer »

egied schreef:valt ook op dat ze de andere echte villa wijk wat ontwijken) :-? [-X
D
Blakmeers?
egied
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:29

Re: Affligem - Bloso

Bericht door egied »

[quote="Sunreezer"][quote="egied"]valt ook op dat ze de andere echte villa wijk wat ontwijken) :-? [-X
D[/quote]

Blakmeers?[/quote]

idd. blakmeers zit er niet meer in'kasteelstraat wel),geen erg trouwens als je ziet wat er nu in de plaats gekomen is.
Spijtig dat ze verbrugges(prive) en oude stort bos niet in parcour zit,maar ja je kan niet alles willen.
wsch. te moeilijk om permanente doorgang te verkrijgen.

Verder.
Dikke pluim voor de parcourbouwer en de gemeente.

Hoop wel dat tracks wat onderhouden worden,anders niet meer of moeilijk berijdbaar in de winter.
thomas B
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 aug 2005 00:11
Rijdt met: Cannondale F29

Re: Affligem - Bloso

Bericht door thomas B »

Gps file ergens te vinden?
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Affligem - Bloso

Bericht door den Bart »

egied schreef:
Sunreezer schreef:
egied schreef:valt ook op dat ze de andere echte villa wijk wat ontwijken) :-? [-X
D
Blakmeers?
idd. blakmeers zit er niet meer in'kasteelstraat wel),geen erg trouwens als je ziet wat er nu in de plaats gekomen is.
Spijtig dat ze verbrugges(prive) en oude stort bos niet in parcour zit,maar ja je kan niet alles willen.
wsch. te moeilijk om permanente doorgang te verkrijgen.

Verder.
Dikke pluim voor de parcourbouwer en de gemeente.

Hoop wel dat tracks wat onderhouden worden,anders niet meer of moeilijk berijdbaar in de winter.
Dinsdag de rit eens gereden en idd een pak verbeterd t.o.v. vroeger. De rit is veel uitdagender geworden.

Van domein verbruggen heb ik vernomen dat ze bezig zouden zijn om het her in te richten met de bedoeling om er een toegankelijk domein van te maken (looppiste is wat hersteld en loopclubs zouden er terecht kunnen). Wie weet dat fietsers er ook toegang krijgen.
wel niet allemaal zekers natuurlijk...

Wat/waar is het oude stort bos?

In dat ene baantje met die moeilijke bewoner lag trouwens al nen dikken tak mooi in de weg. Ik ben nog gestopt om die in stukken te maken en aan de kant te leggen. Deze mag er idd niet uit in mijn ogen.

thomas B schreef:Gps file ergens te vinden?
Stuur mij ne pb met je mailadres en dan bezorg ik je hem wel
Plaats reactie