Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

Nog niemand dit jaar ?
Ik ga zondag misschien eens, hangt wat af van 't weer
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Bericht door den Bart »

kimba schreef:Nog niemand dit jaar ?
Ik ga zondag misschien eens, hangt wat af van 't weer
Bij mij is het toch al efkes geleden, al passeer ik dagelijks wel langs een stuk van het parcours. Zo te zien ligt het er goed bij en het volledige parcours is voorzien van nieuwe pijltjes, dus ook daar zou je gerust mee moeten zijn.
Als je uitbreiding ook wil rijden, weet dan dat je een (aangeduide) omleiding moet maken door een afgebroken brug over de e40

Veel plezier alleszins!
kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

den Bart schreef:
kimba schreef:Nog niemand dit jaar ?
Ik ga zondag misschien eens, hangt wat af van 't weer
Bij mij is het toch al efkes geleden, al passeer ik dagelijks wel langs een stuk van het parcours. Zo te zien ligt het er goed bij en het volledige parcours is voorzien van nieuwe pijltjes, dus ook daar zou je gerust mee moeten zijn.
Als je uitbreiding ook wil rijden, weet dan dat je een (aangeduide) omleiding moet maken door een afgebroken brug over de e40

Veel plezier alleszins!
Zou toch graag de uitbreiding meepakken ja :-)
Zal na zondag mijn bevindingen posten :-)
kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

T is de route van aalst geworden, vond als eerste ritje 58km + heen en terug genoeg
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Ik ben van plan deze route te rijden, iemand een idee hoe deze er bij ligt? Is het parcours de moeite? Leuke stukken? Bepijling ok?
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Bericht door den Bart »

Parcours zal er na de laatste droge dagen wel behoorlijk goed bij liggen.

Misschien hier en daar nog wat plassen, maar je zal er wel altijd kunnen rondrijden.

Bepijling zou super moeten zijn, want die is onlangs vernieuwd geweest.

Veel plezier in mijn achtertuin :-)
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Vandaag de routes van Affligem gereden, blauw + groen.
ik ben de pijltjes van de groene lus echter kwijtgeraakt aan de afgebroken brug. Volgens het plan op deze site was het oorspronkelijk de bedoeling dat je de brug over gaat...

Ik lees hieronder echter :
Omleiding aan de brug in Essene is ook voorzien, misschien dat die binnenkort aangepast wordt als we de tunnel onder de E40 kunnen nemen.

Is die omleiding er eigenlijk ?
Ik heb ze in alle geval niet gezien, ik heb alle mogelijke wegjes geprobeerd.
Uiteindelijk terug naar de blauwe gereden.

GRoeten,

KOen

MC Tim schreef:
den Bart schreef:
egied schreef:De nieuwe groene route is die ondertussen al volledig uitgepijld?
Nee, de groene route is nog niet volledig uitgepijld.
Er zijn nog een paar pijltjes te kort, maar die van de sportdienst krijgt maar moeilijk tijd vrij van de werkmannen van de gemeente.

De route zou ook pas officieel voorgesteld worden als de blauwe route voorzien is van nieuwe pijltjes.
Voorlopig moeten er op die blauwe route in totaal nog een 80tal paaltjes geplaatst worden.

De route moest normaal in oktober 2010 voorgesteld worden, maar 't is er dus nog niet van gekomen.

Ik zal eens zoeken of ik het plannetje nog liggen heb, want ik heb het ooit gekregen. Ik ken wel de uitbreiding bijna uit het hoofd.

Omleiding aan de brug in Essene is ook voorzien, misschien dat die binnenkort aangepast wordt als we de tunnel onder de E40 kunnen nemen.
Tunnel onder de E40 ? Waardat ? :drunk:

Ik heb destijds dit van jou nog gekregen dacht ik, maar deze route is volgens mij niet volledig.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 2&t=h&z=13
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

de brug kunt ge idd niet over dus verder meevolgen en de fietsbrug over de snelweg nemen en de oranje pijlen omleiding volgen, wat verder richting station Essene komt ge terug op het parcours en moet ge rechts indraaien en vanaf daar zijn het terug de originele pijlen.
Wij moesten ook wat zoeken eind november vorig jaar en reden ook enkele keren verkeerd aan de brug.

MaC'Red 8)
ad24
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 21 aug 2009 00:15
Rijdt met: velo

Bericht door ad24 »

hoe ver staat de groene route nu?? Zijn de bordjes eindelijk eens geplaatst geraakt?
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Bericht door gbv »

ad24 schreef:hoe ver staat de groene route nu?? Zijn de bordjes eindelijk eens geplaatst geraakt?
groene route is al een tijdje aangepast, heb daarvoor deze zomer mailtje gestuurd naar de sportdienst. paar weken geleden deze nog gereden met swiff en geen problemen ondervonden. soms wat onduidelijk en goed zoeken naar de plaatjes, maar alles is er. door het verdwijnen van de brug wel een lang stuk asfalt.

van aan de afgebroken brug langs vandesompel via mie katoen tot voor station essene lombeek is het asfalt, daarna ook nog een lang stuk asfalt langs de spoorlijn en terug.
Plaats reactie