Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
egied
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:29

Re: Affligem - Bloso

Bericht door egied »

@bart
oud stort bosje is gelegen tussen autostrade en bellekoutercomplex.
Tijdens de ponnykoers was dat open(koers ging erdoor),heb er toen doorgereden dit is een zeer mooi bosje met wat glooiende padjes.
Ik vermoed dat het privé geworden is.
Grtn.
Kevin VdS
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 dec 2010 17:12
Rijdt met: Thompson 29'er alu

Re: Affligem - Bloso

Bericht door Kevin VdS »

http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... eroute/mtb" onclick="window.open(this.href);return false;
hier kan je het gpx-bestand vinden
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Affligem - Bloso

Bericht door MaC'Red »

Mijne bikemaat heeft de route zondag willen rijden maar blijkbaar hangen de oude pijlen ook nog steeds op wat dus voor zeer verwarrende situaties zorgt. Deze week rijden we ze volgens de gps track. Ben benieuwd
Kevin VdS
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 dec 2010 17:12
Rijdt met: Thompson 29'er alu

Re: Affligem - Bloso

Bericht door Kevin VdS »

het klopt dat een deel van de pijlen van vroegere routes nog ophangen. die worden zo snel mogelijk weg gehaald maar als je de nieuwe route op de Bellekoutersite, dus aan de start, volgt, zou er geen verwarring mogelijk mogen zijn.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Affligem - Bloso

Bericht door MaC'Red »

zojuist de Bloso route eens gevolgd vanaf Denderleeuw waar we op de route kwamen. Leuke route met veel nieuwe paadjes dat ik nog niet kende. Ik had een GPX gekregen maar die volgde blijkbaar niet helemaal de route had ik de indruk. Bepijling goed aangebracht maar toch waren er wat onduidelijkheden zoals aan het bosje aan de Molenberg op Ten Bos. De ene pijl geeft aan dat je rechtsaf moet om door het bosje te rijden en een andere pijl geeft aan dat je rechtdoor moet rijden ??

Zo zijn er nog wel enkele plaatsen waar meerdere pijlen samen hangen, zijnde ook van andere routes die gekruist worden. Daar zou het welkom zijn om gewoon een vermelding te maken naar de route van desbetreffende pijl.

Ook het bord aan de start is nog niet aangepast heb ik gezien. Met mis rijden bij kwamen we aan bijna 42 km samen. Het stuk tussen de splitsing en de start was het ingewikkeldste laat ons zeggen qua pijlen.

MaC'Red :roll:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Affligem - Bloso

Bericht door MaC'Red »

nog iemand een update van deze route ?? hangen de pijlen effectief zoals het moet want de laatste keer dat we ze reden ( zie bericht hier net boven !! ) waren er toch wat twijfel gevallen qua bepijling. We zouden ze morgen nog es rijden

David
Stijn91
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 27 jun 2013 17:59

Re: Affligem - Bloso

Bericht door Stijn91 »

Ik heb de nieuwe route gereden in Affligem, de oude pijlen hingen er toen ook nog maar toen enkel 1x een baantje gemist, maar was er maar 50m voorbij gereden.
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Affligem - Bloso

Bericht door den Bart »

Ik heb niet de indruk dat er iets aangepast is sinds vorig jaar. Oude en nieuwe pijlen hangen door elkaar. Als je start aan de bellekouter is het geen probleem, maar elders moet je weten welke pijlen te volgen.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Affligem - Bloso

Bericht door MaC'Red »

Pffff dat beloofd weer. Heb de gps track ook nog
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Affligem - Bloso

Bericht door MaC'Red »

vandaag de route gereden met de gps track ON en mijne bikemaat Koen die controleerde de pijlen en eerlijk gezegd het leek me allemaal in orde tot ......
Wij waren vertrokken in Denderleeuw op het jaagpad wat een km of 6 verder van de start is, zoals ik zei lijkt het allemaal in orde te zijn. Helaas aan de start staat nog steeds het oude paneel opgesteld en een paaltje met de de verkeerde pijlen ernaast, wat verder aan het containerpark dan nog een paaltje met nog een groene aanwijzer welke wel correct is.

@Den Bart; het lijkt net omgekeerd te zijn dan, onderweg wel goed maar aan de start een dikke ramp. Ik ga asap een mailke sturen naar de verantwoordelijke om het toch enigszins in orde te krijgen. Het is wel een leuke maar intensievere route dan de oude.

David
Plaats reactie