Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ad24
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 21 aug 2009 00:15
Rijdt met: velo

Bericht door ad24 »

idd, die brug is dikke merde waardoor er nog meer asfalt bijkomt....
en zeggen dat er wsl nooit een nwe komt!
C N
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 jan 2014 01:23
Rijdt met: Bianchi bike Motard

Re: Affligem - Bloso

Bericht door C N »

Zijn er mensen die weet hebben of er vroeger, op het stuk tussen Moortelstraat (voetbal Essene) en de Stuickberg, een andere route genomen werd?
Werd er vroeger halfweg niet links een weggetje ingeslagen, zodat men tussen 2 huizen (links een villa en rechts zaten 2 grote honden) op de Lombeekstraat uitkwam?
Ik meen me te herinneren dat er daar ook pijltjes hingen aan een verlichtingspaal die moeilijk zichtbaar waren als men vanachter de muur op de straat uitkwam.
Weet niet zeker of deze van de Affligem-Bloso of een TT of andere waren. (Dacht witte pijltjes).
En dacht dat dit ook gebruikt werd door wandelaars.
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Affligem - Bloso

Bericht door den Bart »

bij de blauwe route is dit nooit het geval geweest denk ik.

Bij de groene was dit initieel zo als ik mij niet vergis, en hebben ze dit dan achteraf nog aangepast (geen idee waarom) zodat je nu via de stuickberg op de bellestraat uitkomt en daar dan links verder gaat.
C N
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 jan 2014 01:23
Rijdt met: Bianchi bike Motard

Re: Affligem - Bloso

Bericht door C N »

den Bart schreef:bij de blauwe route is dit nooit het geval geweest denk ik.

Bij de groene was dit initieel zo als ik mij niet vergis, en hebben ze dit dan achteraf nog aangepast (geen idee waarom) zodat je nu via de stuickberg op de bellestraat uitkomt en daar dan links verder gaat.

Enig idee hoelang geleden dit verandert is?
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Affligem - Bloso

Bericht door den Bart »

nee, niet echt een idee.

Volgens mij hadden ze dit bij de opstart van de groene route zo getekend en dan acheraf gewijzigd, maar wanneer dit juist gebeurd is, geen idee.
DaggieBe
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 30 jul 2014 08:12
Rijdt met: Scott Scale 950
Contacteer:

Re: Affligem - Bloso

Bericht door DaggieBe »

Gisteren de groene lus gereden .. Omlegging aan de afgebroken brug is er (logischerwijze) nog. Wel duidelijk aangeduid. Ik denk trouwens dat je de omleiding ook off-road kan rijden .. net voor Mie Katoen is er links een veldbaantje (weliswaar vlak naast e40) dat in de buurt van de brug moet uitkomen .. Voor de rest lag alles gisteren goed, maar het is dan ook al een tijdje relatief droog.

Er is momenteel "ergens" ook een stuk afgesloten onder een brug, maar als je de hekkens verzet kan je door .. mooi stukje langs het water en nadien door een bos.
egied
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:29

Re: Affligem - Bloso

Bericht door egied »

[quote="DaggieBe"]Gisteren de groene lus gereden .. Omlegging aan de afgebroken brug is er (logischerwijze) nog. Wel duidelijk aangeduid. Ik [b]denk[/b] trouwens dat je de omleiding ook off-road kan rijden .. net voor Mie Katoen is er links een veldbaantje (weliswaar vlak naast e40) dat in de buurt van de brug moet uitkomen .. Voor de rest lag alles gisteren goed, maar het is dan ook al een tijdje relatief droog.

Er is momenteel "ergens" ook een stuk afgesloten onder een brug, maar als je de hekkens verzet kan je door .. mooi stukje langs het water en nadien door een bos.[/quote]

Idd,je kan naast e40 rijden,maar ligt een strook van 50m waar je door 20cm diepe modder moet.
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Re: Affligem - Bloso

Bericht door francesco II »

ik heb gezien dat men de groene route van Affligem aan het uitbreiden en aan het omleggen is. Route gaat nu ook over het gehucht Doment (gelegen tussen Meldert en Asse-ter-Heide) en ook Essene wordt meer bereden.

iemand meer nieuws hierover?
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Affligem - Bloso

Bericht door den Bart »

ze hebben de route herzien/hertekend en deze is opnieuw uitgepijld en ingebruik genomen sinds vorige week.

ik weet de officiele reden niet, maar volgens mij heeft het mogelijks te maken met de uitbreiding die nooit goed gelopen is doordat de brug over de e40 uit gebruik werd genomen een aantal jaar geleden.

ik heb al ergens een plannetje gezien, maar vind het niet meer terug.
egied
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:29

Re: Affligem - Bloso

Bericht door egied »

Heb vandaag een stukje van de nieuwe groene pijltjes gevolgd(een7 tal km),heel mooi zelfs wat technisch stukje bos in doment.
Sterke upgrade van de reeds bestaande blauwe bloso.
Plaats reactie