Leopoldsburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Vergeet niet in dat park op die heuvel te klimmen en dan recht eraf, meteen langs de vijver af.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Dingo schreef:Vergeet niet in dat park op die heuvel te klimmen en dan recht eraf, meteen langs de vijver af.
Daar ben ik ook op- en afgereden maar dan wijselijk langs het padje dat in spiraalvorm omhoog loopt. 't Was toen veel te nat en te glad. Dat had gegarandeerd op een schuifduik uitgedraaid. [-(
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Ge moet u laten rollen. Hoe harder je daalt, hoe minder kans dat je valt.
Toegegeven, den eerste keer deed dat vies.
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Boehoe... [-X kben idd. ontgoocheld... toen ik alles gedaan had voelde ik niks en had ik zoiets van is het maar dat...

Als het poederdroog ligt (wat nu natuurlijk niet het geval was; hoewel ik nergens moest afstappen) kunde u daar misschien met ne BMX op amuseren maar dees is te licht...
ik ben daarvoor van Brugge over en weer gekomen (+/- 350 km) dat doe ik dus ni meer hé!!! :evil:
Eerst geel gedaan, af en toe wel mijn schijfremmen nodig gehad wegens plakkaat gemist... na de bocht weer optrekken en terug afremmen... en zoverder dan oranje wat me nog minder aansprak...
als ge van de kempen zijt ok, maar voor mensen uit "de vlaanders" : don't be there!
Hier in West-Vlaanderen weet ik ook wel zo'n parcourske te vinden (dan wel op kleinere schaal) en hier noemen ze dat "een gemakkelijke rondrit voor beginnelingen" en daar noemen ze dat "een mooi parcours" ; bedroevend...ik zal in de toekomst commentaren wat kritischer bekijken.
Gelukkig nog die heuvel (is dat geen begraafplaats?) daarop schuin omhoog en dan recht naar beneden (ik was met de Liquid dus no problem...)

Nee niet meer met mij [-X
Gebruikersavatar
Futzy
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 sep 2003 19:19
Rijdt met: Scott Tampico

Bericht door Futzy »

Niet echt schitterend daar in Leopoldsburg, en na 4 km en de eerste jump op de trapjes achter de heuvel neergekomen, en jawel al meteen op 3 plaatsen kapot. Niet echt voor herhaling vatbaar voor mij !!!
Gebruikersavatar
--GT--
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 18:56

Bericht door --GT-- »

Futzy schreef:Niet echt schitterend daar in Leopoldsburg, en na 4 km en de eerste jump op de trapjes achter de heuvel neergekomen, en jawel al meteen op 3 plaatsen kapot. Niet echt voor herhaling vatbaar voor mij !!!
die trapjes ik ken ze ben er eens alleen heen geweest en bij een paar plaatselijke bikers aan gepikt had net even moeten lossen en was vol aant door geven dacht dat het een klein bultje was maar dan die trapjes
geluk ik ben hele maal over sprongen de andere maar lachen
Gebruikersavatar
basicsniper
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 jan 2005 19:39
Rijdt met: BH coronas
Contacteer:

Bericht door basicsniper »

het was een mooie route alleen spijtig van al die wortels van die bomen want ik hem er klapband door gehad
de bergjes wareen wel zeer fijn maar er was er een heel smerig bij daar moesde wa schuin wegspringe dus gooide ik mijne fiets wa plat ma ik kreeg hem nie mer recht dus de rest zulde wel wete :cry: :cry: dus nu een ferm blauw plek op mijn bil en mijn schouder geblesseerd ma ik hem het overleefd =D> =D> :D :D
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Derjuust ben ik er ook nog eens een toertje gaan draaien. Ik ben er van verschoten hoe snel daar alles is opgedroogd.
Dat stukske zandbak van 100m blijft nog altijd mijn favoriet stukje. Vollebak erin vliegen en er dan tegen amper 15km/u uitgeraken.
Ik blijf het daar toch een leuk parkoertje vinden. 't Is maar 20km dus juist goed om er eens een uurtje lekker door te vlammen. Dan terug rustig naar huis peddelen.

Wel een klein stukje verkeerd gereden. Op dat bergje waar boven een kruis of zo'n afdakje of zoiets staat en waar je 2 keer boven moet rijden. Daar was ne pipo ne knoert van ne joint aan 't paffen, ikke heb bij het diepe inademen (tikker tegen 175) ook een goeie portie THC binnengehad. Efkes verdwaasd aan iets te hoge snelheid naar benedengeknald. 5 sec later wist ik dat ik niet juist zat en maar proberen terug op het parkoers te geraken via een andere weg. Zo heb ik nog een leuk kort steil klimmetje gevonden ginder.
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

geestig parkoertje, vooral door de vele slalommetjes tusseln de bomen.
Begin wél met oranje voor de gele. Geel is immers veel toffer en beter qua pijlen...
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

hm vandaag ook eens naar leopoldsburg gegaan uit nieuwsgierigheid, eerst de gele pijltjes gevolgd, was allemaal duidelijk aangeduid op de bomen, stenen, wortels maar ik was dus constant rondjes aant rijden #-o Waar de rest zich bevond weet ik niet :-? .
Oranje pijlen waren na een paar niemeer te bespeuren.
Ligt dat aan mij of is de helft van die routes weg?
Plaats reactie