mtb ritten regio Riemst (euregio)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door sierens »

Hallo,

We zouden als de corona het toelaat eind november op weekend met de mtb club. We hebben al een huisje gereserveerd in Riemst. Deze streek noemen ze dus blijkbaar Euregio.
Zouden er mensen zijn die in de omgevingen leuke gps tracks staan hebben. We willen toch met iets van voorbereiding naar daar vertrekken.

We gaan er wel vanuit dat we vertrekken vanuit ons huisje naar de rit. Dus liefst geen tracks waar eerst al 20km door moeten rijden en 20km terug. Of het zou ergens echt de moeite moeten zijn dat we met de auto naar daar rijden.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door [DHB]KweNi »

sierens schreef:Hallo,

We zouden als de corona het toelaat eind november op weekend met de mtb club. We hebben al een huisje gereserveerd in Riemst. Deze streek noemen ze dus blijkbaar Euregio.
Zouden er mensen zijn die in de omgevingen leuke gps tracks staan hebben. We willen toch met iets van voorbereiding naar daar vertrekken.

We gaan er wel vanuit dat we vertrekken vanuit ons huisje naar de rit. Dus liefst geen tracks waar eerst al 20km door moeten rijden en 20km terug. Of het zou ergens echt de moeite moeten zijn dat we met de auto naar daar rijden.

Alvast bedankt!
Het lijkt le onwaarschijnlijk dat dat gaat mogen.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door sierens »

Als je een vereniging bent mag je net voor de nieuwe maatregelen tot 50 man. En aangezien we een club zijn was dit geen probleem volgens de verhuurder... wat de richtlijnen nu zijn is nog niet duidelijk.
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door [DHB]KweNi »

sierens schreef:Als je een vereniging bent mag je net voor de nieuwe maatregelen tot 50 man. En aangezien we een club zijn was dit geen probleem volgens de verhuurder... wat de richtlijnen nu zijn is nog niet duidelijk.
Je mag met 50 fietsen, maar niet overnachten/eten.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door sierens »

Nope, je mag effectief met 50 overnachten ook. Maar je moet per 4 in een bubbel blijven. Dus in gemeenschappelijke ruimtes moet je de maatregelen respecteren...
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door sierens »

https://www.logereninvlaanderenvakantie ... antieland/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door [DHB]KweNi »

Blijkbaar. Maar ge moet wel toestemming van de gemeente hebben.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door Free_ltd »

Ik heb geen routes bij de hand, maar vanuit Riemst zou ik zeker gaan naar Kanne, Neerkanne en van daaruit de grens over naar Sint-Pietersberg. Ik kom uit die regio (Lanaken, maar in 2008 naar Kortenberg verhuisd), maar destijds fietste ik nog niet. Een paar jaar terug met mijn limburgse vrienden daar eens gaan rijden en ik vond dat echt wel de max. Maar ben er nog niet terug opnieuw geraakt. Ik zie wel dat mijn maten daar nog wekelijks gaan rijden.

Van daaruit is het ook doenbaar om park midden limburg te doen. Ge kunt die overal wel aanpikken en bestaat uit verschillende lussen. Het is wel al een stukje tot aan het dichts bijzijnde punt, maar dat kan ook voor stukken off-road. Ofwel neemt ge eventjes de auto en op 10 à 15 min zijt ge ook daar.
https://mtbroutedatabase.be/limburg/nat ... kempen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: mtb ritten regio Riemst (euregio)

Bericht door sierens »

Hallo medebikers,

Ons weekend vorig jaar is dus de laatste week niet kunnen doorgaan. Ze hebben toen op het laatste de maatregelen nog verstrengt. Deze maand doen we een nieuwe poging. Dus bij deze nog eens opnieuw vraag naar eventuele mtb routes in deze regio. We kennen uiteraard de standaard bloso routes maar regionale bikers kunnen meestal mooiere stukken hieraan breien. Alvast bedankt
Plaats reactie