Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Adriano84
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 nov 2011 12:52
Rijdt met: PP OKA 27, Transition Patrol '17

Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Adriano84 »

Fellow mountainbikers,

Even wat reclame maken voor een geweldige website: https://www.trailforks.com/

Deze tracht een zo compleet mogelijke database te zijn van de trails (en bike- en skillparks en...) die te berijden zijn met de mountainbike.
Je vindt er ook tal van Ridelogs (gpx toertjes met bepaalde gereden trails). Je kan er een wishlist samenstellen van trails die je wilt rijden en nog veel meer. Je vindt filmpjes en foto's van de trails, trailcondities etc.
Een geweldige bron aan informatie voor de mountainbiker dus en bovendien met een killer-interface met veel toeters en bellen (maak je eigen afdrukbare kaarten, enz.).
In België staat deze site nog wat in zijn kinderschoentjes, maar beetje bij beetje krijgt de Belgische kaart toch vorm.
Maar kijk eens naar de Amerikaanse, Canadese of UK kaart en je ziet dat deze site daar veel harder leeft.

Deze website is grotendeels community-gebaseerd, dus is afhankelijk van de input die de gebruikers er zelf insteken en dan beoordeeld wordt door de andere bikers van dezelfde community .
Deze input is voorlopig nog beperkt, vandaar deze warme oproep: schrijf je in en geniet mee van deze top website en help de database mee vullen.

Kleine disclaimer:
Best geen gevoelige (privé, illegale, ...) trails in deze database te steken, of althans niet in het publieke deel, je kan bepaalde trails verbergen.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1925
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door scelter »

Ik hoorde er onlangs over in de MTBpodcast met Jonathan Lee en Steven Lewis. Ik ga het eens bekijken.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Ik ben dol op community based projecten! Zo heb ik al heel wat offroad weggetjes bijgetekend bij Open Street Maps.

Ik ga hier zeker eens naar kijken. Is het de bedoeling van MTB-only wegen uit te tekenen of mogen er ook Bloso lussen op staan waar ook heel wat asfalt in zitten? Afin, ik zie het wel als ik naar die site ga...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Kheb er al een paar opgezet in het Gentse en in de streek waar ik veel op vakantie ga (Ardeche)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Hmnja, ik ben ook al aan het werk gegaan, maar blijkbaar werkt het heel anders dan OSM of Wikipedia. Daar kan iedereen maar doen en als er fouten zijn, wordt dat door de community wel rechtgezet. Hier moet dat blijkbaar eerst geaccepteerd worden of afgewezen. Dat lijkt mij wel een zeer zwak punt, want als die community hier nog in de kinderschoenen staat, wil dat zeggen dat er héél weinig trails gaan bijkomen, gewoon omdat er niemand is om ze te accepteren of af te wijzen. Weinig trails wil zeggen weinig blijvende passanten en dus weinig bijkomende trails.

Ik ga vooral even afwachten hoe snel mijn toegevoegde trails aanvaard worden en is dat meer dan een week, denk ik niet dat ik veel moeite in dit project ga steken. Bij RouteYou heb ik via een meldingen nu al een week geleden toegankelijke stukken gemeld en deze staan nog steeds niet online...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Mijn grootste probleem is dat de privacy zone uit strava niet wordt overgenomen, daarmee log ik daar geen ritten meer op. Heb er es een case over aangemaakt op het forum, maar daar is nie veel actie uit gekomen
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

:off:

Ik log mijn Strava ritten altijd een klein eindje van huis. Ik woon midden in een dorp, dus met een 500m van huis te starten en te stoppen, weet niemand dit.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

KrisMaes76 schreef:Kheb er al een paar opgezet in het Gentse en in de streek waar ik veel op vakantie ga (Ardeche)
Hoe lang duurde het tegen dat deze zichtbaar waren?
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Aeromax »

idd een geweldige site, in Canada goe gebruikt 8)
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Muntanya schreef:
KrisMaes76 schreef:Kheb er al een paar opgezet in het Gentse en in de streek waar ik veel op vakantie ga (Ardeche)
Hoe lang duurde het tegen dat deze zichtbaar waren?
vrij snel meen ik me te herinneren
Plaats reactie