RedRock MTB Trails Luxemburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

RedRock MTB Trails Luxemburg

Bericht door roderider »

Hey,

http://www.visitluxembourg.com/nl/plaat ... -dudelange
Heeft iemand ervaring met deze trails in de herfst ? En dan vooral Haard-red en Haard-black.
Er stond eens een artikel over in 02bikers.
De ondergrond lijkt mij water goed te absorberen maar ik wou toch even informeren of iemand weet of deze na regenval te rijden zijn.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: RedRock MTB Trails Luxemburg

Bericht door Headshot »

Ziet er wel goed uit...
GuntherW
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 jan 2007 11:42
Rijdt met: Trek

Re: RedRock MTB Trails Luxemburg

Bericht door GuntherW »

2 jaar geleden geweest.ik herinner mij mooie stukken waar ge u ergens in een canyon in de VS waant.
Toen was alles nog redelijk recent en had ik een kaartje van de plaatselijke VVV wat er mooi uitzag maar waardeloos was om mij op te orienteren, waardoor ik 1 route voor 90 procent heb kunnen uitrijden. Het was toen 35 graden en kurkdroog, de ondergrond is bijna overal rotsig...
Gebruikersavatar
Lee
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 11 jul 2006 20:15
Rijdt met: Cube Stereo HPC / Cube Reaction GTC Race

Re: RedRock MTB Trails Luxemburg

Bericht door Lee »

Wij zijn er dit voorjaar gepasseerd om de RedRock Haard-black en Red te rijden.
De rode was in het begin heel goed met mooie technische afdalingen, maar nadien viel die route toch tegen. Heel veel brede paden,... de toertocht van Esneux van afgelopen weekend was bv een pak beter.

De zwarte zijn we begonnen en zag er zeer goed uit, maar we hadden de route niet op GSP en hebben slechts een 4-5km kunnen doen vooraleer compleet verkeerd te rijden.

Btw, dit was voor ons een tussenstop richting Freiburg. Deze laatste kan ik je wel 100% aanbevelen. Freiburg is echt top!
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: RedRock MTB Trails Luxemburg

Bericht door roderider »

Merci voor de reacties.
Zag het eruit alsof het snel opdroogt na regen? (kalkrots) of eerder het soort rots dat heel glad blijft?
Ik probeer wat te bepalen of het in de herfst nog de moeite is tot daar te rijden.
Ik besef nu ook dat dit in het biken in het buitenland forum thuishoort, misschien dat een moderator het daar kan plaatsen.

Mvg
JDSsmetje
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 22:11

Re: RedRock MTB Trails Luxemburg

Bericht door JDSsmetje »

Iemand ervaring met de 'Lallengerbietg/Gaalgebierg' trail?
Plaats reactie