Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

Adriano84 schreef:Merci voor de gpx Peter!
Hoe ligt het parcours er momenteel bij?
Is dat gevoelige grond zoals in Boom of kan deze wel wat water hebben?
De grond is een mengeling , vooral zand en wat lichte leem maar zeker te rijden wanneer het nu niet te veel heeft geregend , indien veel regen kan de grond wel zwaar zijn maar echt glibberig nooit .
Momenteel ligt het goed , nu ga ik stelselmatig het traject beter maken , ik heb deze week ergens al een begin van een hoge snelheidjump gegraven , later wordt dat bvb verlengd , ik heb niet veel hulp gekregen , korte dagen , vlug donker enzo... maar we hebben tijd en geduld , het is de bedoeling dat ik zelf daar de ganse winter kan trainen ,vooral op het jumpen want dat kan je daar perfect doen , ik gebruik eenmaal een stukske van Dirt E 19 , mits aanvraag , daar gans beneden ligt er een megajump ; tabletop; probeer daar is volledig over te gaan ?? have fun iedereen en let op .
Sommige hindernissen worden nog beter ... kwestie van tijd :-D
bvb Er is een technische trage afdaling dwz met wortels enz...
Er is een snelle afdaling met jump
Er een lange afdaling met opeenvolgende singletracks , heel tof stuk vindt ik
Er zijn verschillende steile en minder steile klimmen
Er is een kleine rockgarden
Er is track die je niet hoeft te trappen, natuurlijke pumptrack , toch lastig plus een doorgang van een oude bomkrater denk ik ? en de rest zijn rust of traditionele tracks
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

Dickie schreef:Even gecheckt en het is maar 17 km met de fiets naar de sporthal via het veer Kruibeke-Hoboken.
Dus best te doen om even over het water te wippen.
Aan de overkant van de autostrade is er nog de Vuile Plas, ook mogelijk om daar wat trails te vinden en mee te pikken?
Al iemand een videoke gemaakt op het nieuwe parcours van de Zandbergen?
Ik denk dat ge zoet zal zijn met Edegem , elke ronde zal in je benen kruipen en techniek heb je nodig anders kom je niet vlot rond :-)
Gebruikersavatar
Adriano84
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 nov 2011 12:52
Rijdt met: PP OKA 27, Transition Patrol '17

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door Adriano84 »

Super! Ga dit zeker eens checken. Merci voor den effort!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door aresius »

De laatste weken geraak ik er niet meer omdat het zo vroeg donker is.
De weekends zitten ook redelijk bomvol.

Mss eens m'n lampjes meenemen en later naar daar trekken op een avond.
Maarja officieel mag je er na zonsondergang niet op, mss niet tegen teveel schenen stampen daar...
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door dennisVO »

flashing1 schreef:https://connect.garmin.com/modern/activ ... /0?lang=nl

Voila en rijden maar , voor mij is dit het technischXC parcour Edegem zoals Bart , de baas van de sporthal van Edegem het nooit zou gedacht hebben laat staan eraan gewerkt want werken is voor de diehards en niet voor slaapkoppen .....

notabene ; hij ontwierp zijn kleine kindjes technisch parcour en is zelfs goedgekeurd door de slaapkoppen van sportvlaanderen.be :lol:
kan je deze zonder GPS ook rijden, of moet je dan echt al gaan zoeken?
ik dacht wel al eens een nieuw stuk gevonden te hebben, maar moeilijk te zien waar die begon en waar die naartoe leidde ...
maw staan er pijltjes of een markering?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door aresius »

Het lijk me moeilijk zonder gps, met gps eigenlijk ook lijkt me omdat niet alle paadjes redelijk zichtbaar zijn en alles nogal dicht opeen ligt...
Anders woensdagvoormiddag (niet te vroeg) wil ik wel eens een rondje gaan rijden en eventueel wat personen rondleiden.

Peter, kom je ook?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door TimW »

Ben er gisteren gaan rijden. GPS volgen is zo goed als onmogelijk daar.
Ik heb Peter een paar maanden geleden eens gevolgd en weet zijn toenmalig rondje nog vanbuiten, maar ondertussen is er wel wat bijgekomen.
Sommige nieuwe tracks zie je amper liggen door de gevallen bladeren, dus als je deze niet weet zijn wordt het moeilijk...

Als het volgende zaterdag droog blijft ga ik er in de voormiddag nog wel eens naartoe.

Eerlijk gezegd, er liggen daar tientallen vette afdalingen en dito klimmen. Met een beetje creativiteit flans je zelf ook een uitdagend rondje in elkaar.
Heb er gisteren nog een klein uurtje met een local gereden en zijn trainingsrondje loopt in compleet de tegenovergestelde richting. Dus mogelijkheden genoeg daar om iets leuk in elkaar te steken
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door dennisVO »

aresius schreef: Anders woensdagvoormiddag (niet te vroeg) wil ik wel eens een rondje gaan rijden en eventueel wat personen rondleiden.
dat moet ik ff bekijken, lijkt me interessant!
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

dennisVO schreef:
flashing1 schreef:https://connect.garmin.com/modern/activ ... /0?lang=nl

Voila en rijden maar , voor mij is dit het technischXC parcour Edegem zoals Bart , de baas van de sporthal van Edegem het nooit zou gedacht hebben laat staan eraan gewerkt want werken is voor de diehards en niet voor slaapkoppen .....

notabene ; hij ontwierp zijn kleine kindjes technisch parcour en is zelfs goedgekeurd door de slaapkoppen van sportvlaanderen.be :lol:
kan je deze zonder GPS ook rijden, of moet je dan echt al gaan zoeken?
ik dacht wel al eens een nieuw stuk gevonden te hebben, maar moeilijk te zien waar die begon en waar die naartoe leidde ...
maw staan er pijltjes of een markering?
nee , niet afgepijld , ik had tevoren is gemaild naar Sportvlaanderen.be , mail was doorgestuurd naar de debetreffende instantie , maar zonder antwoordt en ze sliepen verder ...... :-"
Ik ga dat wss nooit doen omdat het een uitdagend parcour is, hmm ik wil geen ongelukken maar als je toch wil gaan is het enkel via gps totdat je het vanbuiten , zo moeilijk is het niet
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door aresius »

dennisVO schreef:
aresius schreef: Anders woensdagvoormiddag (niet te vroeg) wil ik wel eens een rondje gaan rijden en eventueel wat personen rondleiden.
dat moet ik ff bekijken, lijkt me interessant!
Morgen om 10u zal ik er rondrijden, als je wilt kom maar af ... gele fiets :-D
Plaats reactie