Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

Dag Bikers ,

Er is al geruime tijd een nieuw xc parcour in de maak naast het zogenaamde parcour van Sportvlaanderen.be dat afgepijld is .
Dit nieuwe parcour is bedoeld voor technische stuurvaardige bikers die niet bang zijn van drops , afzinks etc ....
Meer info later ....

grt P :-D
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door dennisVO »

ik ben er woensdag nog geweest ...
heb enkele nieuwe paadjes gezien, maar kon er niet direct een lus van maken.
veronderstel dat dit nog allemaal in aanmaak is.
zag hier en daar een oranje bol/streep tegen een boom, is dit voor dat parcours of toevallig?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

dennisVO schreef:ik ben er woensdag nog geweest ...
heb enkele nieuwe paadjes gezien, maar kon er niet direct een lus van maken.
veronderstel dat dit nog allemaal in aanmaak is.
zag hier en daar een oranje bol/streep tegen een boom, is dit voor dat parcours of toevallig?
Inderdaad zijn er op enkele plaatsen wat oranje bollen , maar ge zal niet kunnen uitmaken hoe het verder loopt . Het is nog te vroeg omdat te doen , effe geduld dus maar ik kan wel hulp gebruiken om bvb een gigantische tabletop te creeren ergens .....en de rockgarden verder af te werken . Stuur me een PB bericht , dan kunnen we is rondtoeren , momenteel heb ik enkele personen die me helpen .

grt P
nsZircus
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 sep 2017 09:38

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door nsZircus »

?? "Parcours bedoeld voor techniche rijders."

Het huidige afgepijlde parcours lijkt me eerder uitgezet door een niet-mtb'er. De rijrichting werd tegengesteld gelegd tov het vroegere parcours waardoor alle betere stukken niet meer aaneen te knopen zijn. Nu is er weinig technisch aan.

B-mine, dat is een voorbeeld van een technisch parcours.

mvg
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

nsZircus schreef:?? "Parcours bedoeld voor techniche rijders."

Het huidige afgepijlde parcours lijkt me eerder uitgezet door een niet-mtb'er. De rijrichting werd tegengesteld gelegd tov het vroegere parcours waardoor alle betere stukken niet meer aaneen te knopen zijn. Nu is er weinig technisch aan.

B-mine, dat is een voorbeeld van een technisch parcours.

mvg
Inderdaad het huidige afgepijlde traject stelt niets voor , eerder een parcour voor beginners of kinderen .
Ik ken de personen van sportvlaanderen wel wat , het zijn geen bikers en doen niet hun best op het vlak van technische parcours . Normaal doe je zelf aan mtb en ga je wat verkennen voordat ge wat neerpoot .
Na de Schorre en Terhagen wat stilaan op zijn einde loopt concentreer ik me op Edegem .
Het is zelfs mogellijk om te Edegem een heus koersparcour te creeren met de hulp van buitenaf .
Ik ga is een poging ondernemen en tegelijkertijd doen we voort met de situatie nu .
Dirt E 19 heeft zijn eigen plaats en dikverdiend ook , ze kunnen wagens tot hun parcour laten komen . Moet ik is vragen bvb ... hoe ze dat klaarkrijgen .
Mijn parcour is momenteel ongeveer 3 km lang , veel nieuwe stukken , kriskras overal door , ik gebruik zo weinig mogellijk de oude stukken omdat ze meestal gewoon de heuvel opgaan en terug .
Beringen mijn of B mine , tja .. dat is een hoge berg he , met veel zand is dat ook mogellijk in Edegem .
Wat Beringen niet heeft en Edegem wel dat er veel oude rotsblokken zitten in de grond en er veel bulten zijn ,ik heb een weg gemaakt door zo een bultig stuk , sommige nogal steil en diep .
Een toffe drop ,eentje waar je traag afrijd en eentje traag of snel maakt niet uit .
OK, hop naar het volgende ...

grt P
nsZircus
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 sep 2017 09:38

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door nsZircus »

De oude stukken in Edegem zijn wel ok hoor, gewoon opletten dat het allemaal niet te groots wordt. Dat trekt veel meer volk aan en dan krijg je echt kapot gereden parcours. Parcours van de Schorre in Boom is daar een voorbeeld van. De zandbergen zijn klein en fijn, maar deze locatie is niet echt geschikt voor een grote drukte. Er zijn niet zo veel paden en er zijn heel wat wandelaars. Ik zou precies niet te veel moeite steken in nieuwe stukken bij te maken. Anders heb je binnen de kortse keren heel veel slecht onderhouden paden. Dat zie je al op bepaalde delen.

In Nederland (parcours van Dorst) heb je enkele clubs die leuke singletracks hebben. In Dorst kan je al zo'n 30 km aan singletrack rijden. Ik geloof dat ze daar nog verder gaan uitbreiden tot zo'n 60 km. Maar ook daar, net zoals in Beringen: dat kost geld om te bouwen.

mvg
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

nsZircus schreef:De oude stukken in Edegem zijn wel ok hoor, gewoon opletten dat het allemaal niet te groots wordt. Dat trekt veel meer volk aan en dan krijg je echt kapot gereden parcours. Parcours van de Schorre in Boom is daar een voorbeeld van. De zandbergen zijn klein en fijn, maar deze locatie is niet echt geschikt voor een grote drukte. Er zijn niet zo veel paden en er zijn heel wat wandelaars. Ik zou precies niet te veel moeite steken in nieuwe stukken bij te maken. Anders heb je binnen de kortse keren heel veel slecht onderhouden paden. Dat zie je al op bepaalde delen.

In Nederland (parcours van Dorst) heb je enkele clubs die leuke singletracks hebben. In Dorst kan je al zo'n 30 km aan singletrack rijden. Ik geloof dat ze daar nog verder gaan uitbreiden tot zo'n 60 km. Maar ook daar, net zoals in Beringen: dat kost geld om te bouwen.

mvg
Tja , ik denk dat we is moeten gaan rijden voor dat je zoiets verteld ...
De schorre is niet kapot gereden , het zijn de staketsels die kapot of versleten zijn, ik heb daarvoor is gebeld en we starten vanaf oktober met een update . Terhagen is ontstaan,door hard te werken en konstant te vernieuwen , zelfs nu nog . Terhagen is volledig goed onderhouden , denk nu wel dat de regen alles effe op nogozone heeft gezet .
Mijn mening is dat je best aparte paden hebt , biker en wandelpaden om lastige situaties te vermijden en Edegem is groot genoeg vindt ik , het blijft een XC parcour met dus snelle hindernissen en geen Toertochtpaden met kilometers lange en eigenlijk weinig technische paden . Edegem kan je dus niet vergelijken met bvb Dorst enzov ...

Edegem wordt geen parcour voor gewone bikers dat is het uitgangspunt ...
stuur me een pb aub

gr P
Wanneer ben je vrij bvb ? ik ben daar donderdagavond met nog iemand vanaf 19u .
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door aresius »

Een grote route moet het daar niet worden, gewoon een kleine speeltuin.
Wat mij daar op de zandbergen aanspreekt is dat het een leuk domeintje is (op enkele minuten van m'n deur) waar je toch een pittige lus kan maken.
Lang zal die niet zijn maar wel goed om na het werk enkele rondjes te gaan rijden.
Voor volledige dagen MTB plezier spring ik wel in de auto richting Ardennnen.

De routes in Nederland zijn inderdaad mooi aangelegd en goed onderhouden door de lokale clubs.
Die hebben natuurlijk de mankracht en de nodige financiële steun.

Als je wil kunnen we je wel eens rondleiden daar.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door TaurineR »

Een stuk technisch parcours a la Dorst in de buurt van Antwerpen zou toch heel leuk zijn.
Vermist het korter is mag het best wat technischer zijn.
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Crosscountry parcour te Edegem / bergen naast de E 19

Bericht door flashing1 »

aresius schreef:Een grote route moet het daar niet worden, gewoon een kleine speeltuin.
Wat mij daar op de zandbergen aanspreekt is dat het een leuk domeintje is (op enkele minuten van m'n deur) waar je toch een pittige lus kan maken.
Lang zal die niet zijn maar wel goed om na het werk enkele rondjes te gaan rijden.
Voor volledige dagen MTB plezier spring ik wel in de auto richting Ardennnen.

De routes in Nederland zijn inderdaad mooi aangelegd en goed onderhouden door de lokale clubs.
Die hebben natuurlijk de mankracht en de nodige financiële steun.

Als je wil kunnen we je wel eens rondleiden daar.
ga is meerijdne in Edegem Aresius , stuur me een PB aub

grts Peter
Plaats reactie