Technische routes

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Technische routes

Bericht door diert »

Fellow bikers,

Ik ben al een aantal keer in de Ardennen gaan rijden, malmedy, houffa etc.
Enkel vind ik nergens een route waar ik aan mijn trekken kom qua techniciteit. (leuke afdalingen, moeilijke beklimmingen en wat single track)
Heeft iemand van jullie een vaste route die mijn technische skills kan bevredigen :lol:

Alvast bedankt!! :-D
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Technische routes

Bericht door dennisVO »

in Malmedy niks gevonden??
daar liggen nochtans wel mooie, technische stukken.
misschien ligt uw niveau te hoog voor ons belgenlandje ...

Bois des Reves
De Schorre / Terhagen
mijnterril Beringen
Beek (nl)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Technische routes

Bericht door _anonymus_ »

Ga de gps-tracks op http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; eens rijden, daar moet je je gading wel vinden.
Zeker de tracks in Luxemburg (tochten van Elias - MMMM en EEEE) zijn echt wel de moeite op vlak van singletracks en technische stukken.
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Re: Technische routes

Bericht door diert »

Hoi,

Dat ga ik zeker eens doen, ik ga me een gps aanschaffen. Iemand een voorkeur voor GPS toestellen?

bedankt!
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Re: Technische routes

Bericht door diert »

dennisVO schreef:in Malmedy niks gevonden??
daar liggen nochtans wel mooie, technische stukken.
misschien ligt uw niveau te hoog voor ons belgenlandje ...

Bois des Reves
De Schorre / Terhagen
mijnterril Beringen
Beek (nl)

ik denk niet dat mijn niveau te hoog ligt maar de standaard uitgepijlde toeren zijn voor mij niet echt plezant om te rijden, op een grindpad naar beneden rijden kan zowat iedereen he...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Technische routes

Bericht door aresius »

diert schreef:Hoi,

Dat ga ik zeker eens doen, ik ga me een gps aanschaffen. Iemand een voorkeur voor GPS toestellen?

bedankt!
Al 10 jaar lang is de Garmin GPSmap60 csx m'n kameraad, het toestel heeft me nog nooit in de steek gelaten.. tenzij de batterijen op waren. Nu begint die wel oud te worden, valt regelmatig uit door schokken.
Nadeel: enkel maar navigatie

Als je naast de pure navigatie ook hartslag, cadans, snelheid, gemiddeldes, strava, ... belangrijk vindt.
Dan best eens richting een Garmin Edge kijken
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: Technische routes

Bericht door rasmazzer »

Heb een Garmin Edge 810 al een paar jaar. Daar is ondertussen een 820 versie van. Zeer tevreden van. Rij wel de parcours als 'kruimelspoor' en niet via automatische wegwijzing. Dan flipt hij namelijk soms wel eens als je in een bos singletracks aan het rijden bent :).

Batterijen gaan ook lang genoeg mee om marathons te rijden. Software Garmin Connect is veel verbeterd zodat overzetten van ritten naar Strava veel eenvoudiger geworden is.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Technische routes

Bericht door KrisMaes76 »

diert schreef:
dennisVO schreef:in Malmedy niks gevonden??
daar liggen nochtans wel mooie, technische stukken.
misschien ligt uw niveau te hoog voor ons belgenlandje ...

Bois des Reves
De Schorre / Terhagen
mijnterril Beringen
Beek (nl)

ik denk niet dat mijn niveau te hoog ligt maar de standaard uitgepijlde toeren zijn voor mij niet echt plezant om te rijden, op een grindpad naar beneden rijden kan zowat iedereen he...
Die uitgepijlde tochten proberen meestal een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Probeer goed tracks te vinden op Wiciloc ed...

Ik heb ook al een paar keer de single track rides van MTB-clinics meegedaan, die mannen weten heel veel goeie tracks liggen
Plaats reactie