Ingelmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Moustache schreef:Heb net volgend berichtje naar sport@ingelmunster.be gestuurd:

Beste,

Als 'buur' uit Izegem (en oud inwoner van Ingelmunster) gebruik ik nu en dan eens de BLOSO-mountainbike route(s) van Ingelmunster om de benen eens te strekken.
Tot mijn grote verbazing zijn deze routes meer en meer in verval aan het geraken. Wegeltjes omgeploegd, pijltjes verdwenen en meer van dit fraais. (Omgeploegd achter Aviflora - omgeploegd aan de Beukendreef - afgesloten langs de Mandel ...)
Het zou zeer spijtig zijn mocht Ingelmunster deze mooie routes laten verkommeren, aangezien ze mooi aansluiten op een aantal tracks van gemeentes uit de buurt (Lendelede en Meulebeke rechtstreeks, Tielt en Pittem onrechtstreeks...) en door bikers zeer gewaardeerd worden. Toen wij een paar weken terug in Noord Frankrijk gingen rijden waren zelfs de Fransen bekend met deze route(s).
Ik kan me voorstellen dat deze paden niet tot jullie normale traject behoren, dus meld ik dit maar in de hoop dat deze toestand voorlopig is en dat daar binnenkort verandering in komt.

Met vriendelijk groeten,


Als ik iets terug hoor, dan post ik dit hier wel.
Wow, onmiddellijk antwoord gekregen van de sportdienst:

Beste,

In de maand april gaan wij de route volledig herstellen zoals ze was (bordjes, toegang Mandel,...). Van een deel van de problemen weten wij. (door wegenwerken,... ook bordjes verdwenen)
Volgend jaar in 2008, zal i.s.m. Westtoer, De Provincie West-Vlaanderen, stad Izegem, waarschijnlijk ook Lendelede, Meulebeke en nog aanpalende gemeenten gekeken worden voor een totaal nieuwe route: nl. een netwerkroute met 3, 4 à 5 gemeenten, zoals de Provinciale fietsroutes, maar dan voor de Mountainbikers.

In elk geval bedankt om de problemen door te geven,

Sportieve achtingsvolle groet,

Krist Vandesompele

Sportdienst Ingelmunster
Nino
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 21 okt 2006 10:25
Rijdt met: Merida Matts Race

Bericht door Nino »

Goed om weten dat ze er mee bezig zijn, rij namelijk veel op dat traject.

Bedank voor de info. :-)
Gebruikersavatar
Montenbaaik
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 23:15
Rijdt met: trek 4500 model 2009
Contacteer:

Bericht door Montenbaaik »

Moustache schreef:Heb net volgend berichtje naar sport@ingelmunster.be gestuurd:

Beste,

Als 'buur' uit Izegem (en oud inwoner van Ingelmunster) gebruik ik nu en dan eens de BLOSO-mountainbike route(s) van Ingelmunster om de benen eens te strekken.
Tot mijn grote verbazing zijn deze routes meer en meer in verval aan het geraken. Wegeltjes omgeploegd, pijltjes verdwenen en meer van dit fraais. (Omgeploegd achter Aviflora - omgeploegd aan de Beukendreef - afgesloten langs de Mandel ...)
Het zou zeer spijtig zijn mocht Ingelmunster deze mooie routes laten verkommeren, aangezien ze mooi aansluiten op een aantal tracks van gemeentes uit de buurt (Lendelede en Meulebeke rechtstreeks, Tielt en Pittem onrechtstreeks...) en door bikers zeer gewaardeerd worden. Toen wij een paar weken terug in Noord Frankrijk gingen rijden waren zelfs de Fransen bekend met deze route(s).
Ik kan me voorstellen dat deze paden niet tot jullie normale traject behoren, dus meld ik dit maar in de hoop dat deze toestand voorlopig is en dat daar binnenkort verandering in komt.

Met vriendelijk groeten,


Als ik iets terug hoor, dan post ik dit hier wel.

thx

ik ben uit meulebeke en tis ook 'mijn' parcour
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Zondag 1 Julie wordt er in het kader van het fietsfeest die in verschillende plaatsen in vlaanderen georganiseerd wordt in Ingelmunster eveneens Mountainbike aangeboden.

Het is hier zeker niet de bedoeling om te concureren met toertochten en het is ook geen toertocht voor alle duidelijkheid.

Het is het Blosoparcours van Ingelmunster die gereden wordt die 35 km bedraagd.

Er wordt gestart in het kasteelbos te ingelmunster.
De 2 lokale clubs zullen er alvast zijn (Brigandsbikers en Leffebikers wat ne mooie biercocktail hé) om 8:00u om gezamelijk te starten ongeveer een kwartier later.
Er kan gans de voormiddag ook nog vrij gestart worden.
Er is geen extra uitpijling aangebracht en het zijn de Blosopijltjes die gevolgd moeten worden (parcours is voor de gelegenheid wel gecontroleerd en er zijn kaartjes van het parcours voorzien).

Een inschrijvingsprijs is er niet want het is gratis en je krijgt hiervoor nog verzekering (via fietsfeest van gemeente) en een drankje.

er is 1 stopplaats voorzien (café de wante).

Dus als je toevallig niet weet waarheen zondag....
Gebruikersavatar
clubboys
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 11:03
Rijdt met: bulls pro 8.50

Bericht door clubboys »

iemand deze route dit jaar al gereden?

En hangen alle pijlen terug op hun plaats?

Ben van plan om die volgende week te rijden bij gebrek aan TT's in West-Vlaanderen
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

clubboys schreef:iemand deze route dit jaar al gereden?

En hangen alle pijlen terug op hun plaats?

Ben van plan om die volgende week te rijden bij gebrek aan TT's in West-Vlaanderen
Laatst nog eens geprobeerd en ik moet zeggen dat ik ontgoocheld was. Vele mooie stukskes zijn weg. Maar als je de streek een beetje kent, dan kan je van Emelgem brug "all the way" off-road tot in Ooigem rijden (langs het kanaal heel de tijd) en daar is dan het cross parcours, waar je gerust een uurtje kan "spelen".

Dan dezelfde weg terug naar Izegem (of aan de overkant van de vaart als je moe bent.)

Dat zal je meer voldoening geven dan deze route zoals ze nu is. (tenzij iemand al weer nieuwigheden heeft toegevoegd in de laatste zes weken).

Er is ook een redelijk goede TT in Noord Frankrijk in Wavrin (zie aparte topic.)
Gebruikersavatar
clubboys
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 11:03
Rijdt met: bulls pro 8.50

Bericht door clubboys »

Moustache schreef:
clubboys schreef:iemand deze route dit jaar al gereden?

En hangen alle pijlen terug op hun plaats?

Ben van plan om die volgende week te rijden bij gebrek aan TT's in West-Vlaanderen
Laatst nog eens geprobeerd en ik moet zeggen dat ik ontgoocheld was. Vele mooie stukskes zijn weg. Maar als je de streek een beetje kent, dan kan je van Emelgem brug "all the way" off-road tot in Ooigem rijden (langs het kanaal heel de tijd) en daar is dan het cross parcours, waar je gerust een uurtje kan "spelen".

Dan dezelfde weg terug naar Izegem (of aan de overkant van de vaart als je moe bent.)

Dat zal je meer voldoening geven dan deze route zoals ze nu is. (tenzij iemand al weer nieuwigheden heeft toegevoegd in de laatste zes weken).

Er is ook een redelijk goede TT in Noord Frankrijk in Wavrin (zie aparte topic.)
bedankt voor het alternatief moustache enne de groeten aan Supahfly :wink:
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

Yup,

Ik ben van plan om volgende week ne keer s'avonds deze bloso route te fietsen. Ik heb deze nog nooit gereden. Heeft er iemand weet van pijltjes die weg zijn of plaatsen waar gemakkelijk verkeerd kan gereden worden?

Iemand zin om mee te fietsen?

pearl jam
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

pearl jam schreef:Yup,

Ik ben van plan om volgende week ne keer s'avonds deze bloso route te fietsen. Ik heb deze nog nooit gereden. Heeft er iemand weet van pijltjes die weg zijn of plaatsen waar gemakkelijk verkeerd kan gereden worden?

Iemand zin om mee te fietsen?

pearl jam
Mee fietsen, neen, maar laat eens weten hoe het afliep met de pijltjes en het parcours. Ik heb gehoord dat het parcours zou "opgefrist" worden, dus hopelijk is het al gebeurd.
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

Moustache schreef:

Mee fietsen, neen, maar laat eens weten hoe het afliep met de pijltjes en het parcours. Ik heb gehoord dat het parcours zou "opgefrist" worden, dus hopelijk is het al gebeurd.
Yup,
In de vooravond de rode lus gereden. Ingepikt op de rode lus beneden aan Hoog Wallegem. Op plannetje staat 20km. Ik heb er 27,56km op zitten. Nee mijn kilometriekske werkt juist dus enkele keren ferm misreden. #-o
Vooral in het centrum van Ingelmunster is het wat zoeken naar de juiste weg. Daar toch wel wat tijd verloren. Mijn grootste erreurke heb ik gemaakt langs het jaagpad richting roeselare. In plaats van net achter de brug linksaf te draaien was ik doorgereden, daar niet direct een pijltje gezien. Ik zat al in Izegem toen ik heb gekeerd. (had ik een plannetje afgedrukt was mijn frank mss rapper gevallen en had ik zover niet gereden) Daar mss wel 3km misreden door heen en terug.
Op de grote weg moet je dan de eerste straat links, daar heb ik toch wel eventjes moeten zoeken. Iets verder passeer je een schooltje en rij je terug de grote baan op....dan moet je waarschijnlijk ergens rechts afslaan....dit niet gevonden en doorgereden tot aan Vandenabele. Daar naar rechts gedraaid en dan de 1ste straat terug naar rechts. Ik wist dat je boven aan de verloederde molen terug een pijltje had en zo weer op het parkoer geraakt.
Maw 5 kritische punten waar je ferm moet zoeken als je het parkoer niet kent :
1. Lichten Ingelmunster daar heb ik links gegokt en wat verder terug een pijltje tegen gekomen.
2. Net voorbij de brug richting Roeselare naar links op het jaagpad.
3. Daar op de weg gekomen, 1ste straat naar links nemen.
4. Waar moet je naar rechts afslaan voor de beklimming naar de verloederde molen????
5. Keerpunt in Emelgem is ook wat zoeken maar toch daar vlot het juiste spoor gevonden.
Voor de rest prima bepijling.
Toch had ik beter een plannetje afgedrukt en meegenomen.

Ik kan wel niet oordelen of het parcour opgefrist is omdat dit de eerste keer was dat ik dit afhaspelde.

Er zitten wel een paar leuke stukken in maar ook veel road.

Is het groene gedeelte interessant of is dat een saaie bedoeling?

greetz
Andy
Plaats reactie