Ingelmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Deze avond nog gereden?

De put heb ik zoveel mogelijk(hed geen gerief hiervoor) opgevuld en uitgevlakt.

Heb de indruk dat wel nogal wat pijltjes ontbreken op somige plaatsen wat het zal moeilijk maken voor outsiders om het parcours te volgen denk ik.
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

davy schreef:Deze avond nog gereden?

De put heb ik zoveel mogelijk(hed geen gerief hiervoor) opgevuld en uitgevlakt.

Heb de indruk dat wel nogal wat pijltjes ontbreken op somige plaatsen wat het zal moeilijk maken voor outsiders om het parcours te volgen denk ik.
het parcour vorige week nog eens verkend/gereden en ongelooflijk hoeveel pijltjes er al zijn verdwenen,ik schat toch een stuk of 5!! #-o #-o o.a.aan de achterkant van het stadion werd het bordje gewoon afgekraakt,volgens mij zijn dit vandalenstreken [-X [-X de route is nog maar een jaar oud en al in zo'n staat!!hopelijk schiet de verkozen "peter" vlug uit z'n sloffen om alles terug in orde te brengen [-o< [-o< verder was het parcour overal vlot te berijden maar was het op bepaalde plaatsen uitkijken voor de brandnetels!! #-o
tot hoors...dingo =;
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

allo,
gisteren ook nog eens de groene route gereden en het parcour was goed te doen.geen pijltjes gemist,uitgenomen waar ze aan de weg aan het werken waren!!(hopelijk plaatsen de wegenwerkers de signalisatie op de juiste plaats terug [-o< )heb er dan nog een stukje bijgedaan !!o.a.paadjes in hulste,waar ik regelmatig eens rij en de achterkant van het containerpark,waar het al heel wat meer baggeren was!!
kent iemand dat paadje in hulste rond het huis (die op een kleine heuvel staat)niet ver van de muizelmolen?niet lang geleden was dit schitterende single-trackje nog off-road,maar nu hebben ze er een verhard pad van gemaakt!! :evil: :cry: was nochtans een singeltje die ik regelmatig eens aandeed,de verpesters [-X [-X
groeten en tot hoors...
dingo
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

dark dingo schreef:allo,
gisteren ook nog eens de groene route gereden en het parcour was goed te doen.geen pijltjes gemist,uitgenomen waar ze aan de weg aan het werken waren!!(
Ja na de laatste keer dat ik de tocht gereden had heb ik de sportdienst op de hoogte gebracht van de ontbrekende pijltjes.
Ze hebben toen beloofd om dit aan te passen, blijkbaar hebben ze zich dan aan hun woord gehouden (zelf had ik het nog niet vastgesteld).
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

dark dingo schreef: kent iemand dat paadje in hulste rond het huis (die op een kleine heuvel staat)niet ver van de muizelmolen?niet lang geleden was dit schitterende single-trackje nog off-road,maar nu hebben ze er een verhard pad van gemaakt!! :
dingo
Ja hoor, rij ik ook vaak op zomeravond of als er geen tt's zijn.
Je bedoeld vast het pad rond die gerenouveerde boerderij die een pad heeft rondom de draadafsluiting van het domein.
Ze hebben hiervan een aangedamd gravelpad van gemaakt #-o .

Het is altijd pijnlijk als er onverhard verdwijnt.
Het omgekeerde is nooit het geval hé, dat ze onverhard bijmaken.

Ik rij al jaren een zelf uitgestipelde in die streek die je noemt, ook bij d-het doortrekken van de rijksweg van Izegem door Hulste zijn er veel paden die ik gebruikte verdwenen :cry: .

Toch blijft die streek nog veel bieden [-o< .
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

precies davy,die boerderij bedoel ik...ik rij tijdens de week ook een a twee keer,en als ik thuis met de bike vertrek doe ik nogal veel ingelmunster,meulebeke,hulste,bavikhove en ooigem(my hometown!!)aan!!ken ongeveer ieder paadje off-road die er loopt!!misschien komen we wel mekaar ne keer tegen!! :bounce: :bounce: ga je regelmatig tt's gaan rijden?daar je van ingelmunster bent,ben je aangesloten bij "de brigandsbikers"?
groeten dingo 8)
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

dark dingo schreef:l veel ingelmunster,meulebeke,hulste,bavikhove en ooigem(my hometown!!)aan!!ken ongeveer ieder paadje off-road die er loopt!!misschien komen we wel mekaar ne keer tegen!! :bounce: :bounce: ga je regelmatig tt's gaan rijden?daar je van ingelmunster bent,ben je aangesloten bij "de brigandsbikers"?
groeten dingo 8)
Ik woon aan grens van Ingelmunster met Hulste dus rij ik ongeveer zelfde als jij: Hulste (helling muizelmolen is langgerekte helling kun je beklimmen aan verscillende zijden), Bavikhove, Ooigem (Ooigem bos en Crossparcours aan sluizen, ken je vast wel hé), ingelmunster (tecnisch stukje naast brug aan kanaal)

Ja, ik ben een Brigandsbiker(toffe nieuw club) en rij ook TT's (nu zondag Beselare).
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

Heb vandaag nog eens dit tochtje gereden (rode + groene).
Er ontbreken nog steeds hier en daar pijltjes (de pijl naar het stukje naast de vaart, waar je langs die oude leie-arm rijdt mankeert). Ook is er een pijltje tekort als je net die voetgangersbrug over bent, het bosje door en naar rechts.
Het technisch bosje is in goede staat, maar er mag toch wel eens iets gedaan worden aan die omgevallen boom en die prikkeldraad die daar zo verborgen ligt.
Bij de groene route is er een pijltje tekort waar er gewerkt wordt. Er ligt een paaltje in de grond met een groene pijl op. Als je het paaltje rechtop zou zetten zou het naar links wijzen, recht naar de startplaats... terwijl er nog 7 km route is. De boer had vermoedelijk weer het pad meegeploegd, dus het was zwaar baggeren op dat stukje. Wel eens plezant moet ik zeggen.

Dit is een tocht die je in het droge moet doen als je heel snel wil gaan, en na een regenperiode als je eens wil doorbaggeren op sommige stukken. Heb deze route al vaak gereden, maar deze keer heb ik er echt van genoten.

Ik zou wel eens willen weten wie daar precies de verantwoordelijke is. Deze routes samen zijn 34 km, we hebben rustig gereden en hebben er nog geen twee uur over gedaan. Als je peter van die route bent, dan is anderhalf uurtje om de twee weken toch niet te veel gevraagd?
Dingo, misschien kunnen we samen wel eens proberen om ze daar te overtuigen? Ik wil gerust meedoen.

Nog 1 laatste opmerking: Ik heb nog een KWB - FALOS pijltje gezien op de groene route [-X Het was nogtans op een gewone weg, heel zichtbaar op een stuk rechtdoor.
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Aangezien ik vandaag niet al te veel tijd had, gewoon besloten om er maar 1-tje rond de kerk te rijden. Vanaf Emelgem brug aangepikt op de route van Ingelmunster, maar o miserie... Het eerste stuk tot aan het Kasteelbos ging nog. Het Kasteelbos zelf heeft nog flink wat stormschade, maar daar kan niemand iets aan doen natuurlijk.

Verder ging het wel goed fout...

Stukken afgesloten door werken aan de Mandel, waarbij het niet echt duidelijk is of het weggetje ooit nog weer bruikbaar zal worden (is op bepaalde momenten bijna 1m80 opgehoogd !

Het stuk achter Aviflora is door de boer gewoon omgeploegd en dit is ook zo voor het stuk aan de Beukendreef.

Gelukkig ken ik de route uit het hoofd, wat pijltjes zijn een zeldzaam artikel in Ingelmunster.

Ik zal straks eens zoeken of ik een email adres van de sportdienst vind en zal hun er even op wijzen. Hopelijk maakt men deze route weer in orde, want het is inderdaad een heel mooie route, die niet verloren mag gaan.
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Heb net volgend berichtje naar sport@ingelmunster.be gestuurd:

Beste,

Als 'buur' uit Izegem (en oud inwoner van Ingelmunster) gebruik ik nu en dan eens de BLOSO-mountainbike route(s) van Ingelmunster om de benen eens te strekken.
Tot mijn grote verbazing zijn deze routes meer en meer in verval aan het geraken. Wegeltjes omgeploegd, pijltjes verdwenen en meer van dit fraais. (Omgeploegd achter Aviflora - omgeploegd aan de Beukendreef - afgesloten langs de Mandel ...)
Het zou zeer spijtig zijn mocht Ingelmunster deze mooie routes laten verkommeren, aangezien ze mooi aansluiten op een aantal tracks van gemeentes uit de buurt (Lendelede en Meulebeke rechtstreeks, Tielt en Pittem onrechtstreeks...) en door bikers zeer gewaardeerd worden. Toen wij een paar weken terug in Noord Frankrijk gingen rijden waren zelfs de Fransen bekend met deze route(s).
Ik kan me voorstellen dat deze paden niet tot jullie normale traject behoren, dus meld ik dit maar in de hoop dat deze toestand voorlopig is en dat daar binnenkort verandering in komt.

Met vriendelijk groeten,


Als ik iets terug hoor, dan post ik dit hier wel.
Plaats reactie