Ingelmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door steviejanneke »

ik heb maandag een stuk van de bloso-rit gedaan tot ik 'verloren' was gereden....
s'avond op internet gekeken en dinsdag nog eens gereden (op zowat de helft gestopt en naar de gavers gereden om daar te spelen & dan terug gereden (zo'n 120km in totaal gedaan...)

leuk tourtje maar toch veel plakaatjes die weg waren (sommige verbleekt dat het niet zichtbaar was & vervelend dat sommige inks op de baan staan terwijl we rechts rijden......)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door prideandglory1891 »

Er zou eens mogen gesnoeid worden ook.
Laatste keer (anderhalve maand terug) was het niet te doen van de netels.
En jammer dat na het afhaken van de cowboy niemand meer zijn schouders onder het onderhouden van de cowboy zijn taluds zet.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door cowboy peter »

een weekske verlof, maar versleten benen. Wa doet ne mens dan? De taluds langs de ringbrug een beetje bijsnoeien, en 4 dagen scheppen om de ontbrekende 4e flank aan te leggen.
Je kan nu lusjes rijden met klein zwitserland en de 4 flanken. In principe kan je de flanken in beide richtingen rijden, maar dit zal niet voor iedereen weggelegd zijn.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door Mister A »

cowboy peter schreef:een weekske verlof, maar versleten benen. Wa doet ne mens dan? De taluds langs de ringbrug een beetje bijsnoeien, en 4 dagen scheppen om de ontbrekende 4e flank aan te leggen.
Je kan nu lusjes rijden met klein zwitserland en de 4 flanken. In principe kan je de flanken in beide richtingen rijden, maar dit zal niet voor iedereen weggelegd zijn.
Bedankt!!!
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door prideandglory1891 »

cowboy peter schreef:een weekske verlof, maar versleten benen. Wa doet ne mens dan? De taluds langs de ringbrug een beetje bijsnoeien, en 4 dagen scheppen om de ontbrekende 4e flank aan te leggen.
Je kan nu lusjes rijden met klein zwitserland en de 4 flanken. In principe kan je de flanken in beide richtingen rijden, maar dit zal niet voor iedereen weggelegd zijn.
Toppie, we gaan dat eens gaan checken
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door Mister A »

vanmorgen op zondag 27 april ben ik mij oranje etrex 20 gps verloren op het bloso parcour. Waarschijnlijk in de zone achter het containerpark of in klein zwitserland. Als iemand hem vindt zou hij me gelukkig maken om hem terug te bezorgen. bedankt!
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door levensgenieter »

cowboy peter schreef:een weekske verlof, maar versleten benen. Wa doet ne mens dan? De taluds langs de ringbrug een beetje bijsnoeien, en 4 dagen scheppen om de ontbrekende 4e flank aan te leggen.
Je kan nu lusjes rijden met klein zwitserland en de 4 flanken. In principe kan je de flanken in beide richtingen rijden, maar dit zal niet voor iedereen weggelegd zijn.
Deze namiddag een beetje in de streek gereden en eens de 4 flanken gaan verkennen. Schitterende 4de flank die er bij is gekomen. Overal kunnen blijven rijden. Alleen die verdomde netels aan de 2 kanten van centrum Ingelmunster, zullen voor de rest van de dag voor een tintelend gevoel zorgen.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door KUBA »

Eens een oude topic terug aanboren , waar is de tijd dat ik deze meermaals per week reed.
Vorige week eens terug geweest voor BLOSO ingelmunster in een nostaligische bui maar was dat een koude douche zeg , wat is hier aan de hand zeg.....heb de indruk dat die route stilaan wegkwijnt.

* Als je het parcours niet van buiten kent zal je hem niet meer rijden , enkele pijltjes en bijhorende paaltjes overgroeid of weg of afgebroken en wat verder in de graskant gesmeten.
* Klein Zwitserland t'jach das al bekend denk ik .... ene me ne zak geld en nen anderen met diepe zakken vrees ik.
* Brugflanken #-o blijkbaar hebben ze ook daar beslist dat grote bomen om moeten dus grote delen van de falnken staan naakt.
* Na de flanken als je achter de woonzone passeert moet je tss gracht en struiken rijden maar dat is al eindje zo echter nu staan de struiken zo breed dat passeren op z'n minst ambetant wordt en al zeker niet voor brede sturen weg gelegd is.
* Een stuk verder is een landweggetje nu plots wel heel smal geworden doordat de mais veel verder door aangeplant is , met de ene arm in de mais dus..()
* Stuk voor klein zwitserland langs het water "verboden wegens verzakking"
* Enz.

Mijn gevoel , ofwel onderhoud je een BLOSO of haal je gewoon alle bewijzering weg.
Plaats reactie