Ingelmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Rockfire
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 06 jan 2004 23:00
Rijdt met: Flanders - Deore LX

Ingelmunster - Bloso

Bericht door Rockfire »

Hallo,

Gisteren eens de groene en rode route van Ingelmunster gereden. Groene route is niet echt wat je noemt 'mtb'. Ook de rode moet beter kunnen. Maar voor een leuk, rustig avondritje is ze niet slecht, helaas jammer dat er regelmatig pijltjes ontbreken, maar mits enig speurwerk lutk het toch.

Ik wil echter een oproep doen : Wie probeert eens en belt daarna ook eens naar de sportdienst van Ingelmunster. Op het rode stuk, langs het kanaal, heb je eerst het technisch stukje, waarna je uit het bos komt en zo goed als onmiddelijk opnieuw links afdraait om langs de Mandel te komen. Het pad is niet echt meer bereidbaar (struiken), maar enkele honderden meters verder blijkt waarom ? Iemand kipt er zijn groenafval/mest over het pad. Spijtig, want zo gaat één van de schoonste stukken van de rode route verloren.

Op het bord aan de startplaats staat : problemen melden bij de sportdienst. Wel morgen doe ik het. Maar ik vrees dat we pas gehoor krijgen als er meer mensen reageren. Dus, hulp gezocht.
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door dark dingo »

Rockfire schreef:Hallo,

Gisteren eens de groene en rode route van Ingelmunster gereden. Groene route is niet echt wat je noemt 'mtb'. Ook de rode moet beter kunnen. Maar voor een leuk, rustig avondritje is ze niet slecht, helaas jammer dat er regelmatig pijltjes ontbreken, maar mits enig speurwerk lutk het toch.

Ik wil echter een oproep doen : Wie probeert eens en belt daarna ook eens naar de sportdienst van Ingelmunster. Op het rode stuk, langs het kanaal, heb je eerst het technisch stukje, waarna je uit het bos komt en zo goed als onmiddelijk opnieuw links afdraait om langs de Mandel te komen. Het pad is niet echt meer bereidbaar (struiken), maar enkele honderden meters verder blijkt waarom ? Iemand kipt er zijn groenafval/mest over het pad. Spijtig, want zo gaat één van de schoonste stukken van de rode route verloren.

Op het bord aan de startplaats staat : problemen melden bij de sportdienst. Wel morgen doe ik het. Maar ik vrees dat we pas gehoor krijgen als er meer mensen reageren. Dus, hulp gezocht.
hallo rockfire,ik heb me vorig jaar kandidaad gestelt om het peterschap op mij te nemen van de bloso-routes van ingelmunster!!jammer genoeg heb ik nog altijd geen bericht ontvangen!dit is ook mijn persoonlijke mening dat iedere route zijn peter (controleur)heeft.soms rij ik tijdens de week wel een bloso-rit in andere gemeentes of provincie,en ik moet zeggen,er zitten er bij die de wensen over laten(o.a.bloso-harelbeke)al is de route in ingelmunster redelijk recent,er is inderdaad al signalisatie verdwenen!!hopelijk krijg ik gauw een bericht van de desbetrefende organisatie,dan kan ik eventueel het nodige doen om de route weer in orde te brengen!!groeten en misschien eens tot op het parcour!!
Rockfire
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 06 jan 2004 23:00
Rijdt met: Flanders - Deore LX

Bericht door Rockfire »

Ondertussen gebeld naar de sportdienst. Vriendelijke dame aan de lijn, die zij dat ze het zou laten onderzoeken, en zorgen dat de weg weer vrij kwam. Ze vroeg ook nog waar de pijltjes ontbraken, maar dit had ik niet genoteerd en moest haar dus het antwoord schuldig blijven. Misschien de volgende keer.

Wat betreft de route van Harelbeke, ik ben toevallig van daar en ben ook wel bereid om daar regelmatig eens langs te rijden om dan de problemen te kunnen melden aan de bevoegde instanties (sportdienst Harelbeke, Deerlijk, Anzegem).

Wel handig voor een eerste rit is deze wegbeschrijving http://sport.harelbeke.be/Download/Moun ... eroute.doc
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Rockfire schreef:Ze vroeg ook nog waar de pijltjes ontbraken, maar dit had ik niet genoteerd en moest haar dus het antwoord schuldig blijven. Misschien de volgende keer.]
Onder de centrumbrug ontbreken er enkele ook de mensen die na groen terug naar aankomst willen i.p.v. rood te volgen zullen waarschijnlijk in de problemen vallen.

misschijn zijn wij die van de streek zijn en die het parcours vanbuiten kennen of die slechts de beste delen van de lussen met eigen inbreng combineren niet snel geneigd om problomen op te merken of te melden.

Anderen zoals jou die dan eens de moeite doen om langs hier af te zakken komen dan natuurlijk door onze nalatigheid in de problemen omdat ze de sweg niet kennen :oops:.

Ik heb wel de indruk dat het elders gelijkaardig is, toch zal ik ook eens de moeite doen om in het vervolg eens problemen te melden.

In het verleden was er een probleem met het eerder vermelde technisch stukje parcours. Quads die schade aanrichten, daar werden alvans wel aanpassingen gedaan met paaltjes dus misschien komen de ontbrekende pijltjes ook wel in orde.
limo gardisto
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 aug 2005 14:10
Rijdt met: nen witten met rood en zwart

Bericht door limo gardisto »

Langs de groene route is er plots ook een stuk waar je rondom een stuk akker moet rijden, waar je nu helemaal niet meer kunt passeren omdat die boer een stuk van het pad heeft meegeploegd en er struiken door de draad groeien ... dus moet je maar op het veld rijden... Door de vele regenval van de laatste dagen stond in deze morgen dus met mijn volledige voorwiel onder water ...
Rockfire
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 06 jan 2004 23:00
Rijdt met: Flanders - Deore LX

Bericht door Rockfire »

Is dat het stukje, kort voordat je de dreef richting kasteel hebt ?
Daar is dit regelmatig zo als het fel geregend heeft.

Heb je ook de rode route gereden, van mij is het een tijdje geleden en ik vraag mij af, of ze ondertussen iets gedaan hebben aan de mesthoop op het pad.
limo gardisto
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 aug 2005 14:10
Rijdt met: nen witten met rood en zwart

Bericht door limo gardisto »

Rockfire schreef:Is dat het stukje, kort voordat je de dreef richting kasteel hebt ?
Daar is dit regelmatig zo als het fel geregend heeft.

Heb je ook de rode route gereden, van mij is het een tijdje geleden en ik vraag mij af, of ze ondertussen iets gedaan hebben aan de mesthoop op het pad.
Idd, dat was, net voor die dreef naar het kasteel ... ik heb slechts een stuk van de rode route meegenomen. Ik had nog een feestje in de namiddag, dus moest ik tijdig stoppen ... Ik denk dat ik dit weekend eens terugkeer om de rode te doen. Ik laat hier nog iets weten ivm de mesthoop.
Gebruikersavatar
Montenbaaik
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 23:15
Rijdt met: trek 4500 model 2009
Contacteer:

Bericht door Montenbaaik »

limo gardisto schreef:Langs de groene route is er plots ook een stuk waar je rondom een stuk akker moet rijden, waar je nu helemaal niet meer kunt passeren omdat die boer een stuk van het pad heeft meegeploegd en er struiken door de draad groeien ... dus moet je maar op het veld rijden... Door de vele regenval van de laatste dagen stond in deze morgen dus met mijn volledige voorwiel onder water ...
en daarna is er een ferme put in de route
limo gardisto
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 aug 2005 14:10
Rijdt met: nen witten met rood en zwart

Bericht door limo gardisto »

Montenbaaik schreef:
limo gardisto schreef:Langs de groene route is er plots ook een stuk waar je rondom een stuk akker moet rijden, waar je nu helemaal niet meer kunt passeren omdat die boer een stuk van het pad heeft meegeploegd en er struiken door de draad groeien ... dus moet je maar op het veld rijden... Door de vele regenval van de laatste dagen stond in deze morgen dus met mijn volledige voorwiel onder water ...
en daarna is er een ferme put in de route
Idd, ferm gevaarlijk als je het mij vraagt ... het paaltje ligt daar ook gewoon op de grond
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

yep bikers,
had mij kandidaad gesteld om peter te zijn van deze route,en dus deze route te onderhouden,maar blijkbaar hebben ze al iemand anders gekozen!! #-o :evil: hopelijk komt er vlug eens een check-up van deze route,ga ze misschien beiden nog eens rijden ,als tmogelijk is ,nog deze week!!
grtzzz dingo 8)
Plaats reactie