MTB Terril Waterschei

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

MTB Terril Waterschei

Bericht door Philippe1 »

Waait er een nieuwe wind door de burelen van het ANB ??

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Wacky-S »

Sprakeloos.... binnekort weer ergens verkiezingen? :-"
ktm boy
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 19:51
Rijdt met: ktm race line

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door ktm boy »

Dit heeft totaal niets met motorcrossers te maken,zo lang je maar een stok vind om mee te slaan vinden ze het ok :(
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door scelter »

Ze spreken over alleen de oostzijde toegankelijk te maken zonder de top dan ook nog. Nu kan je er overal komen. Ik vind dit dus helemaal niet zo een positief bericht.
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Philippe1 »

Op de terril Waterschei mag je niet fietsen. Als je in de verte iemand ziet in een zandkleurig uniform(of een witte 4x4), draai dan maar terug, eerste keer krijg je een waarschuwing, tweede keer betalen.
Ik heb twee jaar geleden de vraag gesteld aan het ANB waarom je je niet met de fiets mag verplaatsen op de terril, men mag er joggen, lopen, wandelen. Antwoord na drie maanden .Wij veroorzaken erosie, beschadigen wortels, verjagen de grondbroeders, maken parallel sporen. Ik heb toen gevraagd om mij eens mee te nemen en me die schade eens te tonen maar heb geen reactie meer gehad.
("Alternative facts" dus :-) ) En dan is er blijkbaar nog een politie reglement (gemeente As) dat het fietsen verbied.
Ik denk dat de politie eerder een gedoog beleid hanteert maar de boswachter wil blijkbaar maar al te graag die rol overnemen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door spaghetti_2 »

Ik ben een bio-ingenieur en best een groene jongen, maar waarom ze die terrils per se als 'waardevol natuurgebied' willen beschermen begrijp ik niet echt. Ik ken te weinig van de situatie ter plekke om te stellen of er nu wel of geen waardevolle natuur aanwezig is. Maar natuurbeheer en ruimtelijke planning is altijd wat geven en nemen, waarom dan een hoop puin op een oude industriële site (met alle bijhorende vervuiling in de bodem) gaan afsluiten voor mtb'ers terwijl dit heel wat mogelijkheden voor recreatie biedt..
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Philippe1 »

Die "oude industriele hoop puin" :-) is begin jaren '90 gesaneerd en ingezaaid.

Afbeelding
Afbeelding
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door JohanB »

Philippe1 schreef:Op de terril Waterschei mag je niet fietsen. Als je in de verte iemand ziet in een zandkleurig uniform(of een witte 4x4), draai dan maar terug, eerste keer krijg je een waarschuwing, tweede keer betalen.
Ik heb twee jaar geleden de vraag gesteld aan het ANB waarom je je niet met de fiets mag verplaatsen op de terril, men mag er joggen, lopen, wandelen. Antwoord na drie maanden .Wij veroorzaken erosie, beschadigen wortels, verjagen de grondbroeders, maken parallel sporen. Ik heb toen gevraagd om mij eens mee te nemen en me die schade eens te tonen maar heb geen reactie meer gehad.
("Alternative facts" dus :-) ) En dan is er blijkbaar nog een politie reglement (gemeente As) dat het fietsen verbied.
Ik denk dat de politie eerder een gedoog beleid hanteert maar de boswachter wil blijkbaar maar al te graag die rol overnemen.
Wat die "parallelsporen" betreft, die zijn er wel degelijk op bepaalde plaatsen, maar worden voornamelijk getrokken door mx-ers en trailbikers.
Nu mij niet gelaten, ik begrijp dat dit voor hun ook een leuke speeltuin is, net zoals dat voor ons het geval is.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door scelter »

Als ze beginnen zagen over sporen en erosievorming moeten ze maar eens kijken achter de sporen van hun 4x4s en traktoren, want de laatste weken hebben ze het er zelf behoorlijk gortig gemaakt! En het nut van alle kleine bomen te kappen moeten ze mij ook ne keer uitleggen. Waarschijnlijk komen ze dan weer af met 1 of ander bosbeheer verhaaltje, bende natuurterroristen dat het zijn.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door witte555 »

Welke terril was dat waar je jaren geleden op kon tijdens een TT en ook zonder die TT natuurlijk.
Dat was toch die niet aan Beringen mijn?
Plaats reactie