MTB Terril Waterschei

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Wacky-S »

Terril van Beringen gaan nog steeds TT's over en je kan er ook zo op.
Terril van Waterschei en Winterslag hebben volgens mij nooit in TT's gezeten (enkel de onderkanten ervan).
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door witte555 »

Wacky-S schreef:Terril van Beringen gaan nog steeds TT's over en je kan er ook zo op.
Terril van Waterschei en Winterslag hebben volgens mij nooit in TT's gezeten (enkel de onderkanten ervan).
Was echt niet die van Beringen,kan wel een jaar of tien geleden zijn . . .
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Wacky-S »

Dan denk ik dat je de terrils van Eisden (Maasmechelen) voorhebt. Daar ligt nu Connecterra, waar je moet betalen om in een bos te mogen wandelen :-?
Biken is er niet meer toegelaten, enkel op Filthy Trails (ook na betaling).
Er is 1 organisatie zover ik weet die wel de toelating krijgt om hun jaarlijkse tocht in het park en over 1 terril te laten gaan, de Euregio MTB Classic.
Vroeger zaten de 2 grote erin, nu enkel nog terril 3.

Terrils hier in Limburg:
  • Winterslag: officieel niet toegankelijk (prive), maar half Genk en omstreken loopt, wandelt en fietst daarop rond :wink:
  • Waterschei: toegankelijk
  • Zwartberg: niet toegankelijk (tijd dat we eens terug op onderzoek uittrekken :-" )
  • Beringen: 1 terril met bikepark, 1 terril enkel voor wandelaars toegankelijk
  • Eisden: enkel toegankelijk voor wandelaars op Filthy Trails na
  • Zolder: enkel toegankelijk voor wandelaars, onderste gedeelte (al dan niet buiten de draad) liggen een paar mooie MTB tracks :-D )
  • (Houthalen: gesaneerd en afgegraven)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1925
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door scelter »

Mooi overzicht. Klopt ook met mijn ervaringen. Zwartberg ben ik een tijdje terug nog langs gereden en lijkt langs alle kanten afgezet te zijn.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door witte555 »

Vandaag de bloso route gedaan te Genk,de terril van Waterschei waren zeer veel wandelaars en wist niet goed als ik er op mocht of niet dus hier ben ik niet opgereden.
De terril van Winterslag ben ik wel opgereden (achter Essers),was niemand te zien en aan de mtb sporen wordt daar toch zeer regelmatig gereden.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Wacky-S »

Winterslag: officieel niet toegankelijk (prive), maar half Genk en omstreken loopt, wandelt en fietst daarop rond :wink:
Waterschei: toegankelijk

:wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Philippe1 »

witte555 schreef: De terril van Winterslag ben ik wel opgereden (achter Essers),was niemand te zien en aan de mtb sporen wordt daar toch zeer regelmatig gereden.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door dirtyd »

Wacky-S schreef:Winterslag: officieel niet toegankelijk (prive), maar half Genk en omstreken loopt, wandelt en fietst daarop rond :wink:
Waterschei: toegankelijk

:wink: :wink: :wink:
Enkel de terril is verboden terrein, de bosjes er rond is eigendom van de stad. MAAR je mag nergens meer mtb-ken, enkel op de voorziene mtb paden/routes.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Wacky-S »

Zijn ze strenger geworden bij ons?
Aan het tempo dat er nu nieuwe paden aan het bijkomen zijn (Teut, Winterslag/Waterschei,...), gaat er vroeg of laat toch een of andere groene zich kwaad maken...
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: MTB Terril Waterschei

Bericht door Philippe1 »

bij Mtbclinics.be omschrijven ze het zo.

"De mijnterril van Winterslag en zijn omgeving heeft alles wat nodig is om je skills te trainen. En 'zwarte' berg vol didactisch materiaal wacht op jou."
Plaats reactie