Ronde van Leuven

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Ronde van Leuven

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Volg deze ook, altijd plezant rijden daar.
TBiRD
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 05 feb 2005 16:20
Rijdt met: 2017 Scott Scale 900

Re: Ronde van Leuven

Bericht door TBiRD »

Ga dit ook volgen uit de streek zijnde.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Ronde van Leuven

Bericht door TaurineR »

Als het mooi ineen zit tegen dat het lente wordt, dan is het goed :-" :-"
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Ronde van Leuven

Bericht door spaghetti_2 »

Heeft inderdaad wat stil gelegen, eens terug opnemen en nog wat mogelijkheden bekijken. Voor de echte verkenningen mag het weer wat beter worden :-)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Ronde van Leuven

Bericht door spaghetti_2 »

In aanvulling hierop: aangezien mijn bike-terrein en -kennis voornamelijk ten zuiden van Leuven ligt, en sommige prachtige trails te ver van Leuven liggen om op te nemen in een ronde van Leuven heb ik een eigen 'best-off' route gemaakt. Ik had vorig jaar al mijn favoriete paden verbonden in één route, maar de verbindingsstukken waren niet altijd even mooi. Afgelopen weekend ben ik zowel op zaterdag als zondag op pad gegaan om nog heel wat nieuwe paden te ontdekken. Soms kwam ik hopeloos vast te zitten, maar ik heb nog enkele prachtige nieuwe singletracks ontdekt.

Het resultaat vind je in de link hieronder. Ik ben eigenlijk heel tevreden over de route, wie deze rijdt gaat zich niet vervelen. Met +1000hm op 65 km is het best wel pittig, een goede basisconditie komt best van pas. Qua fysieke en technische moeilijkheidsgraad kan je de route vergelijken met de zwaardere stukken Bloso. Ik hou van pittige klimmetjes en leuke downhills dus ik schuw de hoogtemeters dan ook niet. Aangezien er enkele lusjes inzitten heb ik paar waypoints toegevoegd om de richting duidelijk te maken. De hele route kan in principe in beide richtingen gereden worden maar ze is uitgetekend om in tegenwijzerzin te rijden (enkele afdalingen zal je anders waarschijnlijk te voet naar boven moeten). Wie wat kilometers wilt uitsparen, raad ik aan om vooral op de terugweg rechtdoor te rijden in Meerdaalbos, en niet de lusjes over te slaan. Deze bieden de meeste bike-fun. Feedback is altijd welkom, het kan ook goed zijn dat de route in de toekomst nog een beetje uitgebreid of aangepast wordt. Vooral in Meerdaalbos hoop ik nog wat extra singletrack te vinden.

Ten slotte, sommige paden zijn nauwelijks bereden, wat vaak een deel van de charme is. De route is niet gemaakt voor grote groepen mtb'ers. Respecteer ten allen tijde de natuur, zodat de leukste bike-tracks behouden (en een beetje onbekend) blijven. De route is nu prima berijdbaar door de vrieskou maar is over het algemeen moddergevoelig (zoals de rest van het Leuvense).

https://www.routeyou.com/en-be/route/vi ... thi-s-ride
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Ronde van Leuven

Bericht door Stokke »

@ spaghetti_2 thx ga deze zeker eens proberen na te rijden =D>

Dit is weer voor mij persoonlijk minder bekent terrein
Indien ik vanuit Mechelen vertrok in deze richting

Werd ik altijd meer aangetrokken om via Kortenberg Everberg Vossem zo het Zonienwoud in te duikelen
Misschien brengt deze daar verandering in :lol:

Btw

Ik weet niet of dit echt zo is ????
Maar indien je uw GPX log begint niet van uw thuisadres
Je weet nooit wie er allemaal meekijkt
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Ronde van Leuven

Bericht door spaghetti_2 »

Nee ik heb de route laten starten aan de sporthal van de KHL, een bekend startpunt in Leuven waar ook de groene bloso-route start :) De gpx track zelf begint op een ander punt, dat is een klein foutje door wat knip-en-plak werk op mijn gpx log van gisteren. Maar mijn voordeur zul je dus niet vinden :) elke streek heeft zijn charmes en pareltjes, maar je gaat je zeker nog kunnen laten verrassen door de pracht van deze streek
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Ronde van Leuven

Bericht door Stokke »

spaghetti_2 schreef:Nee ik heb de route laten starten aan de sporthal van de KHL, een bekend startpunt in Leuven waar ook de groene bloso-route start :) De gpx track zelf begint op een ander punt, dat is een klein foutje door wat knip-en-plak werk op mijn gpx log van gisteren. Maar mijn voordeur zul je dus niet vinden :) elke streek heeft zijn charmes en pareltjes, maar je gaat je zeker nog kunnen laten verrassen door de pracht van deze streek
Nu heb ik het ook gezien #-o #-o

Had niet ver genoeg in gezoomd en snel bekeken

Dus probleem opgelost en een Tip voor anderen met een openbaar profiel
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Ronde van Leuven

Bericht door triumph_st »

Mooie toer lijkt me. Gedownload en ga ik zeker eens rijden.
Ik rij meestal meer ten Noorden van Leuven (Lubbeek, Tielt Winge, Aarschot, Rillaar, Bekkevoort, ..)
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Ronde van Leuven

Bericht door Geoffe »

triumph_st schreef:Mooie toer lijkt me. Gedownload en ga ik zeker eens rijden.
Ik rij meestal meer ten Noorden van Leuven (Lubbeek, Tielt Winge, Aarschot, Rillaar, Bekkevoort, ..)
Idem hier.
Een tip voor verfrissing (voor of na deze tocht): 't Pakenhof, aan de kerk (200m verder in de Kerkspelstraat :wink: :drunk: ). Met een paar maten vertrekken en eindigen we daar (van lente tot herfst) wekelijks voor een baanritje in dezelfde regio als deze tocht.
Plaats reactie