Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Houffalize

Bericht door sam2300 »

Oke, thx for the info... Het zal voor mij de eerste keer echt Ardennen zijn, na zo'n 20000 km training op 1,5 jaar tijd moet dat wel lukken!

Overnachten doen we eerst in b&b les etables, en daarna in air du temps. Vooral les etables leek mij wel iets, gezien het verregaande rekening houd met de mtb'ers.

Ik laat hier nog wel iets van mijn ervaringen weten.
Die kabouterkes mogen ze al beginnen fris leggen!:)
remco1985
Mountainbiker
Berichten: 462
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 20:24
Rijdt met: cube reaction gtc sl

Re: Houffalize

Bericht door remco1985 »

wij vertrekken maandag voor een paar dagen houffalize
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Houffalize

Bericht door G-m@n. »

http://connect.garmin.com/activity/347065195" onclick="window.open(this.href);return false;
plaatselijk rondje.
davetrx450
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 05 aug 2012 20:40
Rijdt met: Canondale F4
Contacteer:

Re: Houffalize

Bericht door davetrx450 »

vorig weekend Heb ik 5 routes gedaan ,
geel 1 , blauw 2 , rood 3 , rood 4 , en blauw 5 ,
bepijling was in orde
Markus
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 17 mei 2003 16:04
Rijdt met: On one inbred, Genesis Tarn, Titus rockstar.

Re: Houffalize

Bericht door Markus »

Niemand een GPS Garmin etrex legend hcx gevonden op één van de routes? (denk rood 2) :-?
prosserke
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: di 16 okt 2007 20:41
Rijdt met: Cannondale flash 29er carbon , Scott 930 2014 , Ridley Helium , Ridley X-Fire

Re: Houffalize

Bericht door prosserke »

Vertrek zaterdag voor 3dagen naar Houffalize , hopelijk valt het daar wat mee na de regen , iemand suggesties voor wat eventueel een drogere route zou zijn ?
Ik heb ook de Houffa marathon (50km) ergens op het net gevonden , zou men overal mogen komen of zouden er prive stukken inzitten ?
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: Houffalize

Bericht door Crowns »

Vandaag de rode 3 eens gereden, had deze nog niet gedaan. Desondanks de goede commentaren vond ik het toch wat tegenvallen, heb daar andere gedaan die toch beter waren.

Daarna nog de nieuwe zwarte route voor het wk gedaan. Best gevaarlijk, vooral omdat alles er glad bij lag en nog niet was aangereden. Na enkele maanden en bij droge omstandigheden gaat dit wel top zijn.
Gebruikersavatar
Adriano84
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 nov 2011 12:52
Rijdt met: PP OKA 27, Transition Patrol '17

Re: Houffalize

Bericht door Adriano84 »

Hi, is die zwarte route een echte nieuwe officiële MTB-route? Of is dat gewoon de zwarte wandelroute? Ik vind hier namelijk nergens info over. Anders moet ik na de winter dringend nog eens naar Houffa... :bounce:
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: Houffalize

Bericht door Crowns »

Adriano84 schreef:Hi, is die zwarte route een echte nieuwe officiële MTB-route? Of is dat gewoon de zwarte wandelroute? Ik vind hier namelijk nergens info over. Anders moet ik na de winter dringend nog eens naar Houffa... :bounce:
Het is effectief wel een mtb route, er hing een geplastificeerd papier met route wk 4,2 km. Dus ik veronderstel dat de amateurs deze moeten inrijden voor volgend jaar. Echt wel de moeite, maar doordat het zo nieuw en glad was, was het best gevaarlijk en ben ik op bepaalde punten toch moeten afstappen.
Fr@nk85
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 jan 2014 23:03
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 2013 (29er)

Re: Houffalize

Bericht door Fr@nk85 »

Heeft iemand enig idee hoe de routes er hier momenteel bij liggen? Ik wil komend weekend misschien met m'n vriendin naar het zuiden afreizen (we komen uit Breda, NL) maar dan moet het allemaal niet te zwaar zijn. Ze is best sportief en houdt van de buitenlucht maar met een modderpoel ga ik haar niet blij maken..
Plaats reactie