Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Retzko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 apr 2014 10:56

Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door Retzko »

Ben onlangs van het mechelse verhuist naar Beveren. Nu reed ik gisteren van vrasene via velden en naar Nieuwkerken en daar volgde
ik borden met de verbindingspijlen van bloso tot op de dijk aan de schelde en vervolgens via steendorp naar bazel..
Daar zag ik echter groene pijlen van een Bloso route ... ik vind die echter niet meteen op de bloso site. Heeft iemand daar een plan van ?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik denk dat dat de route is van Kruibeke, die gaat voornamelijk via de dijken daar. Het zijn er een paar van die kanten die daar beter op zullen kunnen antwoorden. Als ik van jou was, en ik was nog zoekende zou ik al Beveraar inderdaad hier wel eens fietsen met eventueel aansluiting naar Linkeroever of naar de Haasdonkse bossen, dan ga je je wel amuseren.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door Dickie »

Groene pijlen...Vermoedelijk deze:
http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=33" onclick="window.open(this.href);return false;
En als je van Nieuwkerken richting Bazel/Kruibeke via de verbinding bent gegaan dan heb je ook langs en een stukje door de 'Haasdonkse bossen' gefietst.
Retzko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 apr 2014 10:56

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door Retzko »

Ja vind dat best wel leuk zeker het stuk tussen haasdonk en temse blijft duren met singletracks.... heb zelf eigenlijk altijd op de weg gereden en slechts sporadisch off road.

Vandaag zelfde toer gedaan tot in temse en dan via tielrode naar waasmunster gereden maar daar het spoor bijster geraakt gezien er pijltjes van verbinding in alle richtingen stonden.

Als je de bloso van vaartland en klein brabant gewoon bent is dit wel vooruitgang heb ook al die naar stekene gedaan en vind die niet zo bijzonder. Vroger ook die van heverlee, meise , affligem , merchtem en anderen gedaan met wat meer hoogteverschil.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Je hebt hier wel idd niet zo veel hm's behalve hier in de Scheldevallei, maar t is hier nog zo slecht niet met al die bossen. T mag alleen niet te nat liggen maar dat is overal, zeker he.
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door TimDeBruyn »

Deze route staat inderdaad niet vermeld op de bloso site denk ik??
Retzko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 apr 2014 10:56

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door Retzko »

heb een tijdje blauwe pijlen gevolgd in bazel .... maar ook weer snel na aantal kruispunten in de velden geen pijlen meer. :roll:
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door Huffy »

die pijlen zijn van de oude route , die nu met de polderwerken dus eigenlijk niet meer bestaat..
als de polderwerken worden afgerond ging die route opnieuw gemaakt worden hadden ze jaren geleden gezegd
ik dacht dat op de meeste bloso borden hier in de omgeving ook die route nog opstaat , maar met vermelding tijdelijk gesloten wegens werken aan de polder
Retzko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 apr 2014 10:56

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door Retzko »

Heb gisteren die rondjes met witte en rode en groene pijlen in die bosjes in haasdonk gedaan ...best leuk. Zijn er nog zo in de omgeving in het waasland? Ik las iets van hamme ... uiteraard liefst zoveel mogelijk hoogteverschil. Al is dat niet evident in deze streek uiteraard.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Je hebt in Hamme het Miraparkoers, en de daarrrond liggende tracks. Als je echt hm's wil: offroad in Waasmunster kan je wel iets vinden, onroad vooral Tielrode en Elversele. T zijn geen alpencols, maar 250 à 400 meter met pc tss 4 en 12 ofzo kan tellen
Plaats reactie