Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Fab4ever
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 01 dec 2011 21:12
Rijdt met: Granville XC30

Re: Groene bloso pijlen bazel/kuibeke

Bericht door Fab4ever »

Nadat enkele weken geleden de route in Kruibeke/Bazel na jaren weer officieel opengesteld werd, ging ik deze vorige week verkennen.
Ik had via de website van Sport Vlaanderen (vroeger Bloso) de route op mijn gps gezet, en dat was af en toe wel handig, maar ook af en toe teleurstellend.

Hoewel de route pas opnieuw is aangelegd, moest ik toch een paar keer op mijn gps betrouwen om de weg te vinden, omdat ik de bordjes niet zag. o.a. aan de oversteek van de baan Bazel-Kruibeke naar de Houtenkruisstraat, en ook aan de dijk na de veerboot naar Hoboken (daar zijn ze nog aan het werken).

Op de kaart zag ik verder nog een technisch stukje achter de (vroegere) fabriek van Duc d'O, dacht ik (een kluwen van heen en weer kronkels), maar de afpijling ging gewoon langs het bosje recht naar de dijk. Een beetje verder dacht ik volgens de kaart een lusje te zullen maken over enkele dijkjes die steeds aan bod komen in de toertochten in de buurt (Haasdonk, Sint-Niklaas), maar ook daar gingen de wegwijzers gewoon rechtdoor boven op de dijk.

Alles samen toch een lichte ontgoocheling. Er zit veel meer potentieel in de potpolders ginder.
Plaats reactie