Olen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Extreme_duval
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 01 dec 2009 23:32
Rijdt met: Olympia CSL X2 650b

Re: Olen - Bloso

Bericht door Extreme_duval »

Heeft er misschien iemand een gps file van alle 3 de routes in 1 bestand.
ik vind ze wel terug op de site van bloso maar dan heb ik 3 routes, maar ik ben van plan om ze in 1 keer te rijden, dus dit is niet ideaal.
wie kan er mij hierbij helpen?
Guy G
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 16:03
Rijdt met: Specialized Crave

Re: Olen - Bloso

Bericht door Guy G »

Kan je hier iets mee doen?
http://guygeeraerts.be/mtb/olen.gpx
http://guygeeraerts.be/mtb/olen-groen.gpx
http://guygeeraerts.be/mtb/olen-blauw.gpx
http://guygeeraerts.be/mtb/olen-rood.gpx

Dit zijn gpx-files op basis van de tracks, en geactualiseerd.
(Eerste bestand bevat de 3 routes samen)
smalle13
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: di 15 dec 2009 17:28
Rijdt met: Canyon 7.9

Re: Olen - Bloso

Bericht door smalle13 »

Ikke de zaterdag op mijne mtb gesprongen om de 3 lussen te doen, had wel ni meer naar de routes gekeken alvorens te vertrekken maar wist in Oosterwijk ne blauwe pijl staan naast die garage met de Amerikaanse oldtimers.
Na de blauwe lus volledig te hebben afgehaspeld kwam ik tot de vaststelling dat de 3 lussen dus niet met elkaar in verbinding staan#-o
1 van de volgende weken nog eens een poging doen...
boere
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 07 jun 2007 13:19
Rijdt met: merkloos

Re: Olen - Bloso

Bericht door boere »

smalle, dat klopt.
omdat dit praktisch niet mogelijk was om blauw te koppelen is er hier een klein verbindingsstuk.
je moet dus de brug van de autosnelweg over. dit is normaal aangegeven met de gele verbindingspijl.
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

ik rij meestal eerst de rode die ligt het dichtste bij ons een goei é km denk en dan volg de groene en halfweg als ik naast de autostrade heb gereden draai ik rechts de brug op volg de gele pijl tot beneden de brug waar je links bos in moet en blauwe gedaan dan vervolg ik de groene
Guy G
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 16:03
Rijdt met: Specialized Crave

Re: Olen - Bloso

Bericht door Guy G »

Tijdens de blauwe route flink gesakkerd. Op heel wat plaatsen, en uitgerekend op de single-trails in domein Teunenberg, is het parcours weer maar eens kapot gelopen door paarden. Vooral met de regen van de voorbije dagen geeft dat een echte puinhoop. Om dan nog te zwijgen over het feit dat je tussen de stront door moet slalommen... En dat terwijl er op bepaalde plaatsen op minder dan 10m parallel een ruiterpad loopt!
Zou het mogelijk zijn om in samenspraak met de mensen van dit domein een soort van poorten te voorzien aan begin en einde van de single-trails waardoor die niet door paarden kunnen gebruikt worden? Met bovenaan een dwarsbalk (voldoende laag, maar voor ons toch hoog genoeg) waar nog eens expliciet toegang wordt verboden voor ruiters? Ieder zijn hobby, maar als je elk een eigen parcours toegewezen krijgt is het toch normaal dat je je "eigen" parcours gebruikt?
boere
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 07 jun 2007 13:19
Rijdt met: merkloos

Re: Olen - Bloso

Bericht door boere »

Beste,

ik neem het mee in onze besprekingen met ANB (de beheerder van Teunenberg)
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

ik ga deze week in namiddag daar nog eens een toerke gaan doen
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

vandaag rode lus gereden bloso herentals en direct erna rode lus olen,lagen er abij goed berijdbaar bij
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: Olen - Bloso

Bericht door NetWave »

Vandaag alle drie de lussen gereden. Rood bevat enkele leuke stuken. Groen vond ik iets minder, vaak brede zandwegen. Blauw heeft van de drie lussen de meeste singletracks, maar door de regen van deze nacht bijzonder veel plassen. Ik kan me voorstellen dat blauw in putteke winter een moeras wordt.

Hoogtepunt was echter de zwarte lus. Deze kom je tegen op de groene lus. Niet erg lang, maar heel wat uitdagender dan de 3 andere lussen. Ideaal om eens goed door te rijden om je persoonlijk record te verbreken... :wink:

Aan de gasten die dit gemaakt hebben: =D>

We hebben op GPS gereden, maar eigenlijk was dat niet nodig. De paaltjes staan waar ze moeten staan, denk ik. Alleen blauw hebben we gemist, omdat deze niet aansluit op groen. Pas bij het bord op zwart zagen we dit, en zijn we teruggereden. Staat er eigenlijk op groen een geel pijltje om je naar blauw te loodsen? Zo ja: gemist.

Leuk om er weer een Bloso parcours bij te hebben in onze regio. Aan iedereen die eraan meegewerkt heeft: merci!
Plaats reactie