technische mtb track 2014

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

technische mtb track 2014

Bericht door dirty »

Wie heeft er extra tips om een permanent aangelegd mtb parcours te maken in een bos ?
wat moet erin en wat niet ?
Op aanvraag van Natuurpunt zelf kunnen we in de streek samen met hen in een bos een uitgebreide permanente track bouwen ,mss iets voor 2014 !

Alvast bedankt aan natuurpunt dat zij zelf met de vraag komen =D>
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: technische mtb track 2014

Bericht door bip bip »

Dirty, klinkt goed ! Al een locatie op't zicht?
Om op je vraag te antwoorden: goed waterdoorlatende bodem, niveauverschil, redelijke oppervlakte zodat het een parcours kan worden met het nodige draai-en keerwerk maar er toch nog een redelijke flow in zit.
oh ja, en bomen hé :-D !

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: technische mtb track 2014

Bericht door dirty »

ik heb al met den benny gebeld hij gaat mee bekijken wat we kunnen uitrichten , lijkt me wel een tof idee samen met de Greenbikers iets realiseren , word vervolgd....
locatie houden we voorlopig onder ons , den benny weet wel meer :-D
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: technische mtb track 2014

Bericht door TaurineR »

Ik vind het crossparcours aan de Mirabrug in Hamme prachtig.
Het is een uitdagend en veilig parcours en is opgebouwd in een beperkte ruimte.
Gebruikersavatar
IC
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 apr 2006 15:12
Rijdt met: Scott Scale 910 / Scott Scale 29" - 2 x 10 / On-One Scandal 26" - 1 X 9

Re: technische mtb track 2014

Bericht door IC »

mmmmm - klinkt heel aanlokkelijk :-D :-D :-D :-D =D>
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: technische mtb track 2014

Bericht door dirty »

vandaag locatie gaan bekijken met natuurpunt en Benny van de greenbikers uit Bornem , we hebben de toelating om samen met de Greenbikers en natuurpunt een technisch parcours uit te bouwen met bergjes en kombochten , veel niveauverschil zal er niet zijn maar we proberen er het beste van te maken tegen het voorjaar 2014 (Maart -april) er zal dan ook een officiele opening volgen, dus afwachten tot het voorjaar en kom dan ontdekken wat we gemaakt hebben !
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: technische mtb track 2014

Bericht door TimDeBruyn »

Super! Hoe meer van die parcours hoe beter :) In de streek rond Bornem dus vermoed ik?
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: technische mtb track 2014

Bericht door moorken »

TaurineR schreef:Ik vind het crossparcours aan de Mirabrug in Hamme prachtig.
Het is een uitdagend en veilig parcours en is opgebouwd in een beperkte ruimte.
idd heel leuk parcours! proficiat voor de parcourbouwers, deze hebben idd een mooi stukje gebouwd op een echt beperkte oppervlakte. is dit parcours aangelegd door de gemeente?
heb het dit weekend voor de 2de keer gereden, de eerste rit was tijdens de Halloweenrit in Lokeren....
voor wie graag een idee krijgt over het parcours, jammer genoeg vallen hoogtes en dieptes steeds minder uit op video.... maar het kan een idee geven voor wie zich afvraagt of het de moeite is naar dit parcours af te buigen:

http://www.youtube.com/watch?v=TRy4orP5a9o
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: technische mtb track 2014

Bericht door tek-zotic »

ga eens een keertje in ravels rijden op het parcours van ATB kempen. Ook weinig/geen hoogteverschil maar toch een prachtparcours
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: technische mtb track 2014

Bericht door patje2 »

dirty schreef:vandaag locatie gaan bekijken met natuurpunt en Benny van de greenbikers uit Bornem , we hebben de toelating om samen met de Greenbikers en natuurpunt een technisch parcours uit te bouwen met bergjes en kombochten , veel niveauverschil zal er niet zijn maar we proberen er het beste van te maken tegen het voorjaar 2014 (Maart -april) er zal dan ook een officiele opening volgen, dus afwachten tot het voorjaar en kom dan ontdekken wat we gemaakt hebben !
Zo iets in de buurt =D> =D> Dat het maar vlug april is dat we er kunnen over crossen.
Voor zo ver ik de mudduvels ken met het anleggen van tracks voor eigen tt belooft dit goed te worden. Parkoer mirabrug prachtig daar tegen de Schorre Boom voor vele net te technich denk ik hoewel ik me er kan uitleven.
Plaats reactie