Vaste route Bornem-Puurs

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Vaste route Bornem-Puurs

Bericht door tib888 »

Heeft er iemand recent het technische stuk naast de spoorweg in Ruisbroek gereden? Ik ben na enkele meters teruggedraaid omdat het zo dicht begroeid was. Is dit zo voor dat gehele stuk?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Vaste route Bornem-Puurs

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Volgens mij zat dat stuk in de tt van Bornem vorige maand. IN Temse/Tielrode dicht groeien ook al voorgehad, gemeente stalken na enkele jaren doen ze dit in het voorjaar in plaats van het najaar. ;)
Pindignado
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 12:34

Re: Vaste route Bornem-Puurs

Bericht door Pindignado »

tib888 schreef:Heeft er iemand recent het technische stuk naast de spoorweg in Ruisbroek gereden? Ik ben na enkele meters teruggedraaid omdat het zo dicht begroeid was. Is dit zo voor dat gehele stuk?
Ik was zondagochtend dit stuk aan het doen en is inderdaad helemaal overwoekerd. Je moet tegen de netels en distels kunnen. De muggen die er rond vliegen waren nog de minste van mijn zorgen.
Op een gegeven moment moet je echt wel oppassen voor de houten brugjes die er liggen, vooral als je niet weet dat ze er zijn.
Het technische stuk als je van de spoorwegberm komt valt nog goed mee en is minder overgroeid dan het stuk ervoor.
Ik heb wel de indruk dat ze de route verlegt hebben en de spoorwegberm niet meer in de route zit ( ik kan me vergissen).
Algemeen gezien mag hier wel is iemand met een bosmaaier passeren om het hoogtepunt van deze route terug in ere te herstellen :) (o)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Vaste route Bornem-Puurs

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Dit stuk zat in de TT van Bornem, op een van die brugjes heeft mijn achterband een 'neep' gekregen en t was gedaan voor mij die dag...
Pindignado
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 12:34

Re: Vaste route Bornem-Puurs

Bericht door Pindignado »

Het stuk aan de zielbeek lag er onberijdbaar bij. Heeft al niet veel regen nodig om een modderpoel te zijn.
Pindignado
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 12:34

Re: Vaste route Bornem-Puurs

Bericht door Pindignado »

Vorige zondag de groene route gereden. Vertrokken vanuit Breeven in Bornem. Daar was het even onduidelijk hoe je moest rijden want je ziet één pijl staan aan de parking en dan kom je pas aan de andere kant nog een pijl tegen. We waren dus heel even verkeerd gereden.
De rest moet je op het stuk op de dijk goed opletten want je moet daar ergens naar beneden rijden. Je ziet de pijl moeilijk staan.
Daar beneden lag die weg er loodzwaar en zompig bij, echt ploeteren door de (diepe) modder.
Plaats reactie