Dorst-NL

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Dorst-NL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Iemand die hier al gaan rijden is? Had er al van gehoord en filmke gezien, stond op de planning om ginds heen te gaan en dit weekend bij het afzakken van weekendje Nederland een deel van het parcours zien liggen langs de snelweg bij het toevallig passeren, zag er de moeite uit...
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Dorst-NL

Bericht door Supernaut »

http://forum.4bikers.be/index.php/topic,2937.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lennert
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 14 apr 2011 18:46
Rijdt met: Cube Reaction

Re: Dorst-NL

Bericht door Lennert »

Ik ben daar vorig jaar 3 dagen geweest en die route van dorst is toch wel de moeite waard vind ik, denk 8-9km slechts maar je kan enkele rondjes doen en het gaat niet snel vervelen, dicht bij heb je ook de loonse en drunense duinen ofzo, die route heb ik ook gedaan , ook een mooie route met kleine korte klimmetjes en afdalingen , maar enorm veel zand natuurlijk, maar wel leuk om eens te doen, ik rij binnenkort ook nog eens naar dorst
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Dorst-NL

Bericht door scelter »

Hier is ook nog wat geschreven over dorst:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ilit=dorst

Zeker de moeite!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Dorst-NL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Aangezien ik dit weekend op zaterdag moest rijden, vanmorgen eens naar Dorst gereden samen met de kleinen. Onderweg had het al beetje gedruppeld en daar ter plaatse ook, maar niks van gemerkt. Eerst rondje samen maar moest wat veel wachten op mijn stiefzoon en die had het niet zo voor dat losse zand. Erna nog rondje gedaan, goed door gegeven om me eens uit te leven en dat was al iets meer fun. Route is op zich de moeite, op en af, zand, bochten, geen meter asfalt of een ja tussen twee stukjes als oversteekplaats, voor wie de kempen ed graag rijdt, ideaal. Boomworteltjes, zandbakjes, bochten, op en af de berg voor de liefhebbers van beetje techniek.

Voor mij voor herhaling vatbaar op een uurtje rijden van mij thuis, enkel nieuwsgierig voor de winterse omstandigheden, alhoewel je daar ook wel beetje modder zal hebben. Ben aangenaam verrast!
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

BerggeitCasualFietser schreef:Aangezien ik dit weekend op zaterdag moest rijden, vanmorgen eens naar Dorst gereden samen met de kleinen. Onderweg had het al beetje gedruppeld en daar ter plaatse ook, maar niks van gemerkt. Eerst rondje samen maar moest wat veel wachten op mijn stiefzoon en die had het niet zo voor dat losse zand. Erna nog rondje gedaan, goed door gegeven om me eens uit te leven en dat was al iets meer fun. Route is op zich de moeite, op en af, zand, bochten, geen meter asfalt of een ja tussen twee stukjes als oversteekplaats, voor wie de kempen ed graag rijdt, ideaal. Boomworteltjes, zandbakjes, bochten, op en af de berg voor de liefhebbers van beetje techniek.

Voor mij voor herhaling vatbaar op een uurtje rijden van mij thuis, enkel nieuwsgierig voor de winterse omstandigheden, alhoewel je daar ook wel beetje modder zal hebben. Ben aangenaam verrast!
Integendeel! Na wat regen ligt het rulle zand er ook hard bij! Modder is eerder een zeldzaamheid op deze route. Ze zijn nu zelfs ook bezig met een extra stuk van +/- 7 km aan het aanleggen a/d overkant v/d snelweg (route cadettenkamp).
De route Loonse-Drunen kan wel wat glibberig zijn na veel regen.
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: Dorst-NL

Bericht door InS »

DonFre schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Aangezien ik dit weekend op zaterdag moest rijden, vanmorgen eens naar Dorst gereden samen met de kleinen. Onderweg had het al beetje gedruppeld en daar ter plaatse ook, maar niks van gemerkt. Eerst rondje samen maar moest wat veel wachten op mijn stiefzoon en die had het niet zo voor dat losse zand. Erna nog rondje gedaan, goed door gegeven om me eens uit te leven en dat was al iets meer fun. Route is op zich de moeite, op en af, zand, bochten, geen meter asfalt of een ja tussen twee stukjes als oversteekplaats, voor wie de kempen ed graag rijdt, ideaal. Boomworteltjes, zandbakjes, bochten, op en af de berg voor de liefhebbers van beetje techniek.

Voor mij voor herhaling vatbaar op een uurtje rijden van mij thuis, enkel nieuwsgierig voor de winterse omstandigheden, alhoewel je daar ook wel beetje modder zal hebben. Ben aangenaam verrast!
Integendeel! Na wat regen ligt het rulle zand er ook hard bij! Modder is eerder een zeldzaamheid op deze route. Ze zijn nu zelfs ook bezig met een extra stuk van +/- 7 km aan het aanleggen a/d overkant v/d snelweg (route cadettenkamp).
De route Loonse-Drunen kan wel wat glibberig zijn na veel regen.
cool! wist ik nog niet.
Binnenkort eens het nieuwe stuk gaan checken.
PS: Dorst is niet gezond in combinatie met Strava ](*,)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Dorst-NL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

het nieuwe stuk is dan rechtstreeks bereikbaar via brug/tunnel ofzo? of wordt dit aparte track?

ik denk gewoon als het ploeterseizoen begint, zit ik daar wel regelmatig. Als t nieuwe stuk te zien is, komt dit wel op de site zeker?
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

BerggeitCasualFietser schreef:het nieuwe stuk is dan rechtstreeks bereikbaar via brug/tunnel ofzo? of wordt dit aparte track?

ik denk gewoon als het ploeterseizoen begint, zit ik daar wel regelmatig. Als t nieuwe stuk te zien is, komt dit wel op de site zeker?

Staat er denk ik al op. Het is via een doorsteek rechtstreeks te bereiken. De kinderziektes raken er nu stilletjes aan uit. Check ook eens het forum op mountainbike.nl de nieuwe route heeft al een eigen topic :wink:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Dorst-NL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ah ok, wist niet dat daar ook forum was.

Maandje geleden ofzo nog in Dorst geweest, tot ongenoeg van mijn stiefzoon. Die vond het daar te zanderig voor mtb :lol:
Ik daarentegen vond het schitterend!
Plaats reactie