Eigen route

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

LuckyIron schreef:ik denk niet dat ik 2-maal dezelfde route rij. 't is hier ook zo moeilijk kiezen, enerzijds hebben we hier het Zoniënwoud (met de Nero-route), anderzijds kunnen we ook de velden intrekken rond Overijse/Ottenburg (2 valleien blosoroute) en kunnen we verder richting Huldenberg-Leefdaal tot zelfs naar het Meerdaelwoud.

8)
Om nog maar te zwijgen van het even over de taalgrens wippen naar Grez Doiceau - Chaumont Gistoux en omstreken.. jongens wat zijn wij hier toch verwend :wink:

Ik rij zo nog regelmatig de oude 'Accro Bike 50km ' route, goed voor een 800 hoogtemeters
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Ja Adri, heb daar eens weest komen bike in die omstreken van jou. Best wel te pruimen.
Hoja, me zei dat we op een paar straten na aan je huis voorbij kwamen. Maar in je hof ben ik dus wel geweest. Kweet nu wat je bedoelt met die woorden. die dag heverlee bos, Precot enz gedaan heb heel wat gezien dus. Nu ja jullie hebben wel wat. waarom verder gaan? of t'is de ..... iets beter????? Rudy VdE
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Ik rij meestal op 't gevoel en dus is de route meestal niet vastgelegd.

Maar ik heb wel een toertje in Leopoldsburg van 9km dat ik als conditiemeter gebruik. Ik rij dat dan een 4-tal keer tegen een vrij rustig tempo en vergelijk dan mijn gemiddelde snelheden. Die test doe ik gewoonlijk elke maand wel eens een keer.
Toertje bestaat vooral uit veel zand, bijna 80%singletrack en is volledig vlak.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ik heb hier in Kluisbergen keuze genoeg om te mountainbiken, een vast parcours heb ik niet echt maar ik rij gewoon wat rond en kom soms op 100km en 2000hms uit. Waarschijnlijk heb ik het hier allemaal al gezien maar er is gelukkig genoeg variatie om me nog lang tevreden te houden.

Op de weg is het al minstens even plezant want ik zit op het parcours van de RVV, je hebt hier een aantal erg knappe wegroutes zoals Adriaan Brouwerroute, Eddy Merckxroute, Hermesroute, Route des Collines, etc. De waalse kant is ook heel aangenaam om te fietsen qua verkeer.
Gebruikersavatar
slowlegs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 19 apr 2004 21:42
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Comp

zelfgemaakte : Knokke - Zwinpoldertour

Bericht door slowlegs »

Omdat er in deze streek geen tourtochten zijn (zo schop ik ook niet tegen de schenen van tourinrichters). Omdat de natuur er bijzonder mooi is, met af en toe gratis 'zicht op zee'. Omdat partner, lief of vrouw terzelfdertijd kan shoppen in Knokke of Sluis. Ter voorbereiding op de beachraces of zomaar ritje aan de zee (er zijn er zowiezo niet veel van deze). Enz...
Met dit idee heb ik enkele tourkes in elkaar gebokst (23 - 60 km), beiden startend op de parking van het natuurreservaat 'Zwin'.
Zeer afwisselend, beetje bos, beetje zand, beetje modder,polder, strand.
Geïnteresseerden kunnen mij een mailke sturen (slowlegs@telenet.be )en je krijgt dan de ngi-gpstracks + enkele gescande stafkaarten (algemeen + enkele detailkaartjes) toegestuurd per mail. Als ik weet wanneer, en als ik tijd heb, wil ik ook meerijden. Misschien ook een idee voor een 4de mountainbike.be -dag. Alvast prettige feestdagen aan iedereen op het forum.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

een echt complete route heb ik niet maar ik heb veel vaste delen, die situeren zich vooral in strijpen, brakel, sint goriks oudenhove, zottegem, balegem... als ik richting brakel trek, is het gebied op en rond de berendries zeker opgenomen in de route...

wel loop ik rond met het idee om al die offroad stukken eens met mekaar te verbinden in een zo compact mogelijk route (+-40km) met zoveel mogelijk offroad.... maar wanneer het er ooit eens van komt..........................
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Raffie schreef:ik heb het ook eentje 'DWARS DOOR ROOSDAAL' (foto's te bewonderen op onderstaande site) maar ben volop bezig de saaie stukken eruit te knippen en te vervangen door iets meer vuurwerk (leukere tracks en hellingen).

de tocht is nu reeds 35 km lang.
Interesse!
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Yup, ik woon op amper 1 km in vogelvlucht (4 km via de weg) van de top v/d Kluisberg en kan net als Epic steeds weer andere routes rijden. Onze streek (Vlaamse Ardennen) heb je variatie genoeg met aanbreiding van de routes van Oudenaarde, Mario Declercq, Maarkedaal & Brakel.
Deze zomer zo een gelijkaardig tochtje gereden van 115km & 2108hm. =;
Gisteren (vrouwtje moest werken , dus... :-$ ) nog een tochtje gereden van 52km & 925hm (flank Kluisberg, dan dwars over de Kwaremont, Patersberg, Koppenberg, Korte keer, Cabernol, (= ongeveer het zelfde als TT Avelgem van 04/12 maar met toevoeging van wat spielerij op & neer de Kluisberg.)
In de zomer training op dinsdag & donderdag (1h30 à 2h00) gelijkaardige tochtjes van +/- 30 à 40km met gemidd 600 à 800hm!
De streek is er en de hoogtemeters liggen er voor rapen , eh rijden
greetz 8)
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Hier in de buurt (lede) heb ik wel een aantal routes om een toerke te doen, in de winter zijn er een hoop vettige stroken te vinden, maar om leuke klimmen zijn hier in de streek niet te vinden, ik smijt al snel de fiets eens op de wagen om wat pittiger streken te vinden!
Mika
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 14 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Genius MC (+ Scott Expert Racefiets)
Contacteer:

Bericht door Mika »

Bij in de buurt (Riemst) rij ik in de week altijd in dezelfde buurt: de Jekervallei van Glons/Glaaien (een dikke 5km van Tongeren) tot Maastricht. Variatie in mogelijke hellingen is er zeker: van 2km lang met een hoogteverschil van 90m tot korte hellingen van 20%. Het is de Ardennen niet maar als trainingsparcours vind ik het ideaal. Technisch is het wel allemaal vrij makkelijk bereidbaar en over asfalt rijden is onvermijdelijk...

Een echt vaste route heb ik trouwens niet. Factoren zoals weer, toestand parcours, wind, humeur bepalen de route. Niets zo fijn als afwisselen... Ik heb er wel ooit aan gedacht om zelf een route te stippelen op GPS maar een tweetal jaar geleden heeft O2 Bikers een roadbook over deze streek uitgebracht en die ging ongeveer over hetzelfde parcours als dat ik zelf in gedachten had. Misschien moet ik het toch eens overwegen...
Plaats reactie