Olen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Re: Olen - Bloso

Bericht door dennisb »

Powerflor schreef:vandaag ook eens de blauwe gedaan.
viel mij op dat de route gedownload van BLOSO anders is dan die in werkelijkheid.
Al iemand opgevallen?

Verder denk ik dat er een bordje ontbreekt naast het kanaal richting GEEL, de route al 2x gereden, de 2de maal beter gezocht en nog geen pad gezien, dus weer verkeerd.( in groene toer).
Heb je dan wel de blauwe lus gedaan? Want zoals ik het zie op de site van Bloso, ligt de blauwe lus in Olen zelf (Teunenberg). Die komt niet aan het kanaal richting Geel...
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Re: Olen - Bloso

Bericht door dennisb »

Guy G schreef: Zie mijn post van 21 augustus, daar vind je de tracks met de actuele routes.
Heb jij die zwarte lus gedaan?

Want zie op jouw groen parcours niet veel verschil, behalve een klein stukje ter hoogte van de vaart, niet ver van 'startpunt' SK Hezewijk.
Is dat die zwarte lus dan?
Guy G
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 16:03
Rijdt met: Specialized Crave

Re: Olen - Bloso

Bericht door Guy G »

dennisb schreef: Heb jij die zwarte lus gedaan?
Heb ik gedaan, maar die track heb ik toen niet opgenomen. Zal ik bij gelegenheid nog wel eens doen.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Olen - Bloso

Bericht door Powerflor »

dennisb schreef:
Powerflor schreef:vandaag ook eens de blauwe gedaan.
viel mij op dat de route gedownload van BLOSO anders is dan die in werkelijkheid.
Al iemand opgevallen?

Verder denk ik dat er een bordje ontbreekt naast het kanaal richting GEEL, de route al 2x gereden, de 2de maal beter gezocht en nog geen pad gezien, dus weer verkeerd.( in groene toer).
Heb je dan wel de blauwe lus gedaan? Want zoals ik het zie op de site van Bloso, ligt de blauwe lus in Olen zelf (Teunenberg). Die komt niet aan het kanaal richting Geel...

Ja, de blauwe gedaan , maar ook de groene , vandaar mischien een beetje verwarring.

Dat stuk naast kanaal naar Geel is de groene.

De route van guyg volgende keer is proberen.
Guy G
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 16:03
Rijdt met: Specialized Crave

Re: Olen - Bloso

Bericht door Guy G »

De zwarte lus is een kleintje (zo'n 3,4 km) en loopt voor de eerste helft samen met het begin van de groene lus. Het grootste deel ervan bestaat uit single-track, met heel wat scherpe haarspeldbochtjes. Gewoon leuk om mee te nemen als je de groene lus doet. Waar de groene lus langs het kanaal verder gaat buigt de zwarte lus naar rechtsachter. Dan volgen weer enkele leuke single-tracks die je terug naar het begin van de groene (en zwarte) lus brengen. Daarna doe je dus die eerste helft van de zwarte lus een tweede keer, maar volg je wel verder de groene pijlen.
http://guygeeraerts.be/mtb/olen-mtb-groen.jpg
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Re: Olen - Bloso

Bericht door dennisb »

Tof parcourske erbij in de regio!

Snel parcours, gemiddelde snelheid kan je hoog houden. Goede duurtraining, genoeg kilometers.
Geen moeilijk parcours, geen voelbare hoogtemeters. (logisch gezien de ligging)

Starten kan aan één van de Bloso-startpunten, maar Primalux (meubelwinkel) is ook een mogelijkheid.
Voldoende parking (als je er bent voor openingsuren), en vlakbij rood en groen.

Rode lus is een goede opwarmer, extra kilometers.
Blauwe lus is iets technischer. Maar niet te vergelijken met het oude parcours van Herentals.
Groene lus krijgt vooral meerwaarde door het zwart luske (3km) rond voetbalterreinen SK Hezewijk.

Ik las hier wat klachten over ruiters op het parcours, met alle gevolgen vandien (mest, paden kapotgelopen).
Ik ben 1 strook tegengekomen (ergens op blauwe lus) van ongeveer 30 meter waar het inderdaad kapotgelopen is door paarden.
Maar er is een vastgereden strook van mtb'ers, dus dat maakt het gewoon ietsje technischer voor ons.
Verder op het parcours niets van gemerkt. Hier en daar bordjes waar het al dan niet verboden is voor ruiters. En van die hindernispaaltjes/barelen.
Als iedereen die markeringen volgt, en zich verdraagzaam opstelt voor beide sporten, kan er niet echt een probleem zijn lijkt me.

Rode lus; net voorbij de renbaan aan Kamergoor/Neerheide
Volgens Bloso-parcours maak je daar twee U-bochtjes.
Maar de bewegwijzering daarvoor heb ik niet gezien.
Dus daar is ergens iets weg, geblokkeerd of niet zichtbaar.

Blauwe lus; kruispunt Rode Haanstraat & Weeën
Pijltje linksaf naar Weeën is daar moeilijk zichtbaar (struikgewas)

Groene lus; Hoogbuul (visvijver)
Pijltje rechtsaf, daar moet je rechts een onverhard pad opdraaien, nog voor de spoorweg.
Niet achter de spoorweg rechts de vaartdijk op.
Dat pad komt uit aan die Jetski club en aan de karting.

Zwart/groen; thv vaartdijk
Je duikt daar twee keer naar beneden.
Het is de verantwoordelijkheid van de mtb'er om daar eventuele fietsers op de vaartdijk niet te hinderen.
Maar het is wel moeilijk om daar én naar beneden te rijden, niet in het grachtje te steken, en dan nog zien dat er geen fietsers tegen 30+ km/u aankomen.
Dus in eerste instantie opletten daar, maar misschien een paaltje met een waarschuwingsbordje (zoals er voor ons ook staat) voor de baanfietsers?
WimJ
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2011 14:19
Rijdt met: Focus Raven
Contacteer:

Re: Olen - Bloso

Bericht door WimJ »

Vandaag blauw - deel van groen - zwart gedaan. Lag er goed bij, niet nat, wel een paar vettige stroken. Veel bladeren waardoor ge soms wel eens een gat of wortels niet goed zag, maar maakt het net wat leuker. :-D Rij normaal meer in Herentals, maar laatste tijd toch deze tour al vaker gedaan, is een leuke afwisseling.
xdevil
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 17 sep 2014 12:05
Rijdt met: Cannondale f29 carbon 3

Re: Olen - Bloso

Bericht door xdevil »

gister ook alle lussen gereden inc de zwarte en de tocht is beter dan ik verwacht had, zitten meer single tracks dan ik dacht.
echt leuke stukken bij.
maar de pijlen kan wel beter is soms toch heel verwarrend van hoe je moet rijden.
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

vandaag na lang aewezigheid vanwege operatie terug op fiets gekropen om de rode lus te rijden,eigenlijk ging het wel vrij vlot nu ik ook op men gewicht aan het letten ben toch nu een 8 kilo minder me sleuren

wel te melden als je vanaf herentals kanaal vertrekt zo naast het haventje tot onder de brug waar je naar links moet ,klein zandwegentje terug de baan op ,eerste straat links tot aan het bos,eerste hefboom voorbij rijden ,stukje door bos en heuveltje tot terug op het vlak gedeelte direct links op recht stuk daar ligt ne boom dwars over de weg ,omvergewaaid neem ik aan

word deze verwijderd?
boere
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 07 jun 2007 13:19
Rijdt met: merkloos

Re: Olen - Bloso

Bericht door boere »

we geven dit door aan ANB.

merci voor de melding.
Plaats reactie