Jabbeke 'Bossenroute' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Dreeten
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 aug 2005 20:22
Rijdt met: Flanders Alu Mega Series

Bericht door Dreeten »

Ik woon in de buurt, 2 weekendjes geleden de toer nog gereden als training, in het bos merkemveld (42 km) was de bepeiling weg... her en der ook bepeiling die niet te vinden is...
Ik heb niet missreden maar ik ken ook wel de streek uit mijn broekzak

Van deze bepeilingsproblemen heb ik de bevoegde sportfunctionarissen op de hoogte gebracht als ook de mensen van bloso zelf. Deze hebben me beloofd om dit in orde te brengen.
Ik weet wel niet of dit reeds gebeurd is, kan alleen vaststellen dat het pijltje die ik passeer tijdens het fietsen naar mijn werk nu reeds wel gereinigd is, was overplakt...

Hopelijk is de rest ook wat in orde gebracht.

Aja in Jabbeke, ge moet maken dat ge daar het centrum niet binnenzit, het is een eind voor het centrum naar rechts inslaan (voor de boerderij de oude stokerij).

Ik doe in ieder geval het mogelijke om in contact te blijven met de mensen van bloso tot de toer terug goed uitgepijld is.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

de bepijling was niet echt zo heel erg, maar toch konden er nog verbeteringen aangebracht worden. De pijltjes staan soms echt wel uit het zicht. Normaal was de toer 32 km volgens het papierken, maar ik had er 36,9 km dus da wil ook wel wa zeggen...
Ben een aantal keren verkeerd gereden.
De bepijling was op verschillenden plaatsen ofwel verdwenen ofwel helemaal niet zichtbaar. Maar ik had er wel rekening mee gehouden, dus had ik het papierke mee in mijnen zak.
De pijltjes zelf, diegene die er zijn, die staan op immens veel verschillende hoogtes, staan ne keer links, ne keer rechts,... Het is op bepaalde momenten echt wel zoekwerk...
Toen de tocht er dan bijna op zat, zag ik weer geen pijltjes meer en ik had ook geen zin meer om te zoeken. Ik zal al terug in het centrum van jabbeke, dus ben ik dan maar direct terug gereden naar het domein van het Klein Strand.


Voor een uitgebreider verslag: www.valcke-vanraes.tk
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Rock Rider schreef:de bepijling was niet echt zo heel erg, maar toch konden er nog verbeteringen aangebracht worden. De pijltjes staan soms echt wel uit het zicht. Normaal was de toer 32 km volgens het papierken, maar ik had er 36,9 km dus da wil ook wel wa zeggen...
Ben een aantal keren verkeerd gereden.
De bepijling was op verschillenden plaatsen ofwel verdwenen ofwel helemaal niet zichtbaar. Maar ik had er wel rekening mee gehouden, dus had ik het papierke mee in mijnen zak.
De pijltjes zelf, diegene die er zijn, die staan op immens veel verschillende hoogtes, staan ne keer links, ne keer rechts,... Het is op bepaalde momenten echt wel zoekwerk...
Toen de tocht er dan bijna op zat, zag ik weer geen pijltjes meer en ik had ook geen zin meer om te zoeken. Ik zal al terug in het centrum van jabbeke, dus ben ik dan maar direct terug gereden naar het domein van het Klein Strand.
De bewegwijzering van Bloso routes is nu eenmaal één van de storende punten. Op de meeste routes worden de pijlen echt overal aan bevestigd en wordt er geen constante manier van bepijling gebruikt. Uitzonderingen bevestigen echter de regel en er zijn heus wel routes die je zonder problemen kan uitrijden.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

De bepijling wordt dikwijls gedaan door de gemeentearbeiders. Dus ja, dat zegt al veel hé #-o :roll:
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

kenny schreef:De bepijling wordt dikwijls gedaan door de gemeentearbeiders. Dus ja, dat zegt al veel hé #-o :roll:
In Sint-Lievens-Houtem wordt de bepijling ook door de gemeentearbeiders gedaan en die route is perfect bewegwijzerd, dus jouw stelling gaat zeker niet voor 100% op. De arbeider in kwestie rijdt zelf met de MTB en daar zit het hem waarschijnlijk in.
Gebruikersavatar
Brainiac
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 20 jun 2005 12:11
Rijdt met: Rockhopper Pro

Bericht door Brainiac »

In Sint-Lievens Houtem hebben ze zelfs de pijltjes aangepast omdat er omlegging op de route was. Binnen de 2 weken. Da's straf.
'k Heb zelfs de indruk dat die mannen de forums lezen, want er was nog een andere pijl omgedraaid, had dat gepost op een forum, en de volgende week stond dat paaltje terug juist.

Oosterzele idem dito. Iemand had gepost dat er 2 palen met pijltjes te vroeg stonden, een 50m en een andere 100m. Nu hangen er bordjes met die afstanden op. (de kerel die zorgt voor de route mountainbiket ook)

Herzele daarentegen, is dan weer totaal onvakkundig bewegwijzerd, alle pijlen staan er, maar je mist er de eerste keer gegarandeerd een paar.
drieter
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 dec 2005 15:58
Rijdt met: geen idee

Bloso vs Fietsroute brugs ommeland

Bericht door drieter »

mijn hart bloedt: na vier maanden nog eens de bossenroute gereden. In het verleden was ik hier zotcontent van, en ik kreeg ook goede reacties van vrienden die ik meenam. Nu blijkt dat het fietspuntennetwerk brugs ommeland een deel van de off road stukken ook gebruikt of gaat gebruiken. Resultaat: wat vroeger een modderpoel was waar je hopelijk niet in stil viel is nu verworden tot quasi geasfalteerde (grind), biljartplatte wegen.... Geen spat modder meer, geen put, niets.
ik ben halverwege gewoon teruggekeerd. nu was er eens een deftige route in de buurt van zedelgem, moet iedereen er over kunnen en wordt alles plat gemaakt. deze mountainbikeroute kun je vanaf nu dus gewoon rijden met je stadsfiets.
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey,

deze avond terug voor de tweede keer in een week tijd de blosoroute gereden. Dit is me nu toevallig opgevallen bij het sportcomplex van Jabbeke. Op een bepaald moment rij je met je mtb op een verhoog langs de e40. Daarna rij je langs het voetbalveld waar de afsluiting staat. Ze zijn aan het werken aan dat veld maar blijkbaar sturen ze je nu tussen de bomen door zo rond het voetbalveld. Was ik vroeger dan zo mis ??

Y
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

Barbeque schreef:Hey,

deze avond terug voor de tweede keer in een week tijd de blosoroute gereden. Dit is me nu toevallig opgevallen bij het sportcomplex van Jabbeke. Op een bepaald moment rij je met je mtb op een verhoog langs de e40. Daarna rij je langs het voetbalveld waar de afsluiting staat. Ze zijn aan het werken aan dat veld maar blijkbaar sturen ze je nu tussen de bomen door zo rond het voetbalveld. Was ik vroeger dan zo mis ??

Y
zoals ik dat stuk ken ga je bergaf van dat "heuveltje" naast de e40 parking en moest je rond de omheining rijden, dan rechts af met het veld aan je linkerkant, dan eens links af wederom veld blijven volgen (ander voetbalveld) en nog eens rechts af tot op het einde en dan tussen de bomen door kom je terug op de baan....

komt mijn gekriebel leesbaar over?
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey,

ik begrijp je perfect. Nu sturen ze je na het heuveltje naar die afsluiting. Vanaf dan moet je blijkbaar tussen de bomen rijden tot je terug op de baan uitkomt.

Oja, opletten, het eerste voetbalveld is weg.
Plaats reactie