Goed bereikbare routes met trein

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

En nog eentje : Theux. Van aan 't station van Theux tot aan de startplaats van de routes (kasteel van Franchimont) is amper 2 km (laatste paar honderd meter weliswaar steil offroad :P ).
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Geraardsbergen ligt ook vlak tegen het station.
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

dees is een interesante topic :wink:
wil wel eens zon trip doen maar niet alleen .

ps: is een dure mtb op de trein te vertrouwen (zeker als hem vooraan bij de bestuurder moet) en ge hem niet in het oog kunt houden :-? ?
de mauve
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 23 nov 2007 21:00
Rijdt met: scott

Bericht door de mauve »

de start van de route in wetteren ligt ma 300m van het station
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

het station van ninove en de startplaats van de bloso route ligt ook amper 500 van elkaar, schoon route trouwens ook.

Als ge naar de ardennen wilt kunt ge ook stoppen te Marche en famenne en de vaste routes zijn ook op een steenworp van het station.
Idem voor Barvaux, station uit en de berg af bollen richting centrum, hier is er 1 route die vertrekt aan het plein waar de kayaks vertrekken, een andere passeert er ook, nog enkele andere vaste routes vertrekken op het plen van Pres Joris te Durbuy, op deze plaats ook de startplaats van de Durbuy adventure kayak tocht ( Durbuy tot Barvaux ).

Massini 8)
Roadrunner
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 19 dec 2007 20:50
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door Roadrunner »

Wat doen jullie dan met jullie kleren als u uit de trein komt .... en na de rit ... :oops: :oops: of kunnen ze dat vb kzijt in een kastje aan de startplaats :-?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Roadrunner schreef:Wat doen jullie dan met jullie kleren als u uit de trein komt .... en na de rit ... :oops: :oops: of kunnen ze dat vb kzijt in een kastje aan de startplaats :-?
heel goei vraag =D> , ik heb dit eigenlijk nog nooit zelf gedaan dus ik ben er ook es benieuwd naar.

Massini 8)
Roadrunner
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 19 dec 2007 20:50
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door Roadrunner »

Heb gisteren de BLOSO-tocht van kluisbergen gereden -> 29km (rood -blauw -groen) mooie toch goed bewegwijzerd maar de afdalingen lagen er door de regen heel gevaarlijk bij.
Hoe ben ik er gekomen -> via de trein afgestapt in Kortrijk -> kleren kon ik daar kwijt in een kastje (3.5E) Nadeel -> niet elk station heeft nog zulke kastjes aanwezig. Hierna tot eerste bordje BLOSo was het 15km. In totaal had ik zo'n 55km op teller toen ik terugkwam.
Minpuntje: route aangepikt op blauw aldus gn mogelijkheid tot afspuiten van fiets, terug in station geen apparte ruimte om je om te kleden :oops: :oops:. En treinwachter beetje boos toen deze vuile fiets moest ophangen :-?
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

Routes Gedinne zouden ook met trein bereikbaar moeten zijn.

interesting topic, wil zo ns een wekend trip doen, op naar een goede spot met mtb routes en terug via ne GR of zo naar mechelen de dag nadien

:bounce:
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

das idd wel interessant

Maar idd als je fiets vuil is ,zal dat ook niet leuk zijn op de trein
en dan nog met je vuile kleren

Ik schik met mijn MTB kleren te vertrekken op de trein en dus vuil terug op de trein

Wie heeft ervaring
Plaats reactie