Dorst-NL

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

BerggeitCasualFietser schreef:Ah ok, wist niet dat daar ook forum was.

Maandje geleden ofzo nog in Dorst geweest, tot ongenoeg van mijn stiefzoon. Die vond het daar te zanderig voor mtb :lol:
Ik daarentegen vond het schitterend!
Het is vooral zanderig na een droge periode. In het najaar/voorjaar is het er ideaal!
eronJ
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 15:20

Re: Dorst-NL

Bericht door eronJ »

Best een leuke toer maar... te veel bochten vind ik... Op een bepaald ogenblik neem je zonder overdrijven 10 haakse bochten op 50 meter... Vind ik net iets te veel van het goede...

Maar wel leuke klimmetjes/afdalingen en het ligt idd altijd goed !
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Re: Dorst-NL

Bericht door gilbo »

eronJ schreef:Best een leuke toer maar... te veel bochten vind ik... !
=D> =D> =D> #-o
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Dorst-NL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

eronJ schreef:Best een leuke toer maar... te veel bochten vind ik... Op een bepaald ogenblik neem je zonder overdrijven 10 haakse bochten op 50 meter... Vind ik net iets te veel van het goede...

Maar wel leuke klimmetjes/afdalingen en het ligt idd altijd goed !
Tsja das goesting he, das net het technische aan deze omloop. Binnen enkele weken nog eens gaan, of als ik nog eens dagje vakantie heb, en dan het nieuwe stuk eens uittesten. Liever dan dan baggeren hier in de streek.
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

BerggeitCasualFietser schreef:
eronJ schreef:Best een leuke toer maar... te veel bochten vind ik... Op een bepaald ogenblik neem je zonder overdrijven 10 haakse bochten op 50 meter... Vind ik net iets te veel van het goede...

Maar wel leuke klimmetjes/afdalingen en het ligt idd altijd goed !
Tsja das goesting he, das net het technische aan deze omloop. Binnen enkele weken nog eens gaan, of als ik nog eens dagje vakantie heb, en dan het nieuwe stuk eens uittesten. Liever dan dan baggeren hier in de streek.
Idem!
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: Dorst-NL

Bericht door InS »

Onlangs ook nog eens gaan rijden in Dorst. Blijft voor mij een prachtig alternatief als er veel regenval geweest is. Track lag er perfect bij!
Nieuwe stuk ineens ook eens getest. Je merkt wel dat het nieuwe stuk nog "under construction" is maar is zeker de moeite om erbij te nemen.

De persoon die het Strava record breekt op die track krijgt van mij eeuwig respect ](*,)
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

InS schreef:Onlangs ook nog eens gaan rijden in Dorst. Blijft voor mij een prachtig alternatief als er veel regenval geweest is. Track lag er perfect bij!
Nieuwe stuk ineens ook eens getest. Je merkt wel dat het nieuwe stuk nog "under construction" is maar is zeker de moeite om erbij te nemen.

De persoon die het Strava record breekt op die track krijgt van mij eeuwig respect ](*,)

Wat was het, 19min23sec zeker?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Dorst-NL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Aangezien ik zondag met verplichtingen zit, zou ik zaterdag nog een durven gaan, als het tenminste niet vollebak regent op dat moment. Voor de grond hou ik me niet in, maar het is plezanter om in droge lucht te rijden :lol:
Mocht er iemand zin hebben, geef maar seintje.

Iemand die me kan zeggen hoe de nieuwe lus aan het oude parcours wordt gelinkt?
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Dorst-NL

Bericht door Japie carbon »

Het is geen lus aan het parcour, maar een extra rondje aan de andere kant van de snelweg.

Dus waar je normaal bij de snelweg rechts gaat, ga je nu naar links (groene bordje volgen) Daqn ga je onder de snelweg door en aan die kant ligt het andere rondje.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Dorst-NL

Bericht door TaurineR »

Vandaag in Dorst geweest om nog wat bochtenwerk te trainen.
Als ik er sommingen zie gaan heb ik nog veel te leren, eerst leren om van mijn remmen te blijven! :-?
Ik heb het andere parcours ook gedaan, en vond het minder leuk, ook omdat er een stuk vrij slijkerig bij lag.
Plaats reactie