Forumoverzicht Bikemogelijkheden Permanente routes Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?

Moderators: Reflex, ka.dee, Angelo., Test team

polletje Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ne rocky & ne sportivo

ok thnx.

beide parcourtjes op gpx nu en we komen dit allemaal eens testen met de dunekeuns op zondag 20 08. we starten rond 8u45 de parking.

BerggeitCasualFietser Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 7, Lapierre X629
Piekt bij mij ook om nog eens te gaan, proberen met de extra vakantiedagen...

Odan Mountainbiker

Mijn bike: Lapierre zesty 927 ultimate AM
Ik ga deze namiddag na de vroege ofwel naar de schorre ofwel naar Le bois de reves :)
ik ben nog aan het twijfelen :)

Feysie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17
@ polletje: ik ben ook al een keer of twee vanuit W-Vl afgezakt tot daar. Zeker de moeite! Wel leuk als je de twee parcours kan doen. Maar veel kilometers heb je ook niet nodig. Zelfs met een goede conditie ben je daar na 30 km al goed choco. :-D

Odan Mountainbiker

Mijn bike: Lapierre zesty 927 ultimate AM
Die paaltjes in de schorre kan ik ook ni goed aan uit ze.. die lopen nogal door elkaar..
ofwel ben ik simpel :D :D

dennisVO Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve
Odan schreef:
Die paaltjes in de schorre kan ik ook ni goed aan uit ze.. die lopen nogal door elkaar..
ofwel ben ik simpel :D :D

de schorre is goed te doen qua uitpijling, tergahen daarentegen ...
serieus zoeken, uitkijken en af en toe eens terugdraaien :-/
(maja, ik ben vandaag nog maar voor den 2de keer gegaan, dus da zal wel beteren)

flashing1 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: bmc elite 2 _ Kona biq unit
dag Bikers ,

We hebben onlangs wat aan de tracks gewerkt in Terhagen , het is de bedoeling dat sommige stukken meer flow krijgen en meer fun . Ook de veiligheid van een bepaalde afdaling is aangepakt .
En euhhmm , tegenwoordig hou ik me bezig om op de bergkes van Edegem of Kontich een X_ countryparcour aan te leggen zoals een drop , extra klim aangelegd bvb , we doen verder na de 31 ste augustus ,ben dan terug uit verlof .
Dit parcour is wat anders omdat de hindernissen snel na elkaar komen misschien zwaarder om vol te houden maar de ondergrond is niet zoals Terhagen natuurlijk ,minder moeilijk , het is een mix van snelle zandstroken plus hier en daar oude betonblokken die we dan als jump of rockgarden gebruiken .
IK ga dat wss nooit afpijlen omdat daar zogezegd al een afgepijld technisch moeilijk parcour vorhanden is ? Stelt echt niets voor , sorry er is nooit sprake geweest van wat aan te leggen bvb
De start is ten einde Willem Herrynsstraat , Tennis TerLinden
Ik heb is gemaild naar Sportvlaanderen.be , weinig belangstelling gekregen , ach , het zijn ook geen bikers die daar werken . Ik ken sommige van deschore , 4 jaar terug .

grt P

polletje Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ne rocky & ne sportivo

zal terhaegen te doen zijn aanstaande zondag met de afgelopen regen ?

flashing1 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: bmc elite 2 _ Kona biq unit
polletje schreef:
zal terhaegen te doen zijn aanstaande zondag met de afgelopen regen ?

ben er nog geweest donderdagmorgend , het zal zeker gaan , de klei is niet doornat .
Enkel de hele steile klim richting Hoogstraat ? wss niet te doen, misschien zondag wel als de zon af en toe is schijnt maar het is de noorderflank zodus ?
Voor de rest zeker te doen, met soms een waterpoel maar dat is geen probleem voor de andere stroken .
GO for It !! :P

aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2
Peter, geniet van je verlof.
Helaas ben ik niet meer tot de Edegemse bergskes geraakt. Ik ben benieuwd naar je werkzaamheden :-D

VorigeVolgende

Keer terug naar Permanente routes